onsdag 5 november 2014

- spara dina pengar på Sevenday.se -



Att leva på studiestöd är inte lätt.
Man får ofta fundera extra noga ifall man FAKTIST behöver saken man har i handen.
Då man dessutom borde bli så mycket på plus att man kan sätta pengar till sparkontot eller i glasskålen där hemma, ja då kan det bli knappt.
Därför anser jag att det är väldigt viktigt att fundera noga hur man kan spara och var man skall spara sina pengar.

För tillfället har vi många saker vi försöker spara pengar till.
Som de flesta vet gifter vi oss den 1.8.2015 och dit far det massor med pengar.
De skall vara ringar, klänning, kostym, massa dekorationer.. ja och för att inte glömma bort maten, platsen och fotografen.
Desstom är vi påväg till Thailand den 30.12.2014 som även slukar en hel del fastän vi redan har resan betald.
OCH för att göra plånboken ännu lite tunnare så har vi också börjat bostadsspara.
Är det någon av er som bostadssparar?


Jag måste ärligt säga att jag är VÄLDIGT dålig på att spara.
Kommer igåg att när jag var liten så gömde jag alltid pengar.
Satte dem på de mest konstigaste ställen man kan tänka sig så att jag skulle få ens något smått sparat…
..och vilken lycka när man sedan hitta dem några år senare.
Dock var det inte så roligt att nu i efterhand hitta MARK när Finland nuförtiden använder EURO…

Men som sakt så är jag väldigt dålig på att spara.
Oftast är det så att om jag har pengar på kontot så anser jag mig kunna använda de direkt.
Därför har jag börjat göra så att jag sätter dem på ett sådant konto varifrån jag inte får dem ut så lätt. Måste fara till banken för att ta ut de pengar jag lägger på det kontot.
Det gör tröskeln lite högre eftersom man inte bara kan flytta pengar mellan kontona hur som helst.
Sen nämnde jag ju redan att vi bostadssparar.
Det kontot är också bra eftersom jag inte kan ta ut de pengar jag lagt dit.
Tar jag ut dem så upphör sparandet och vi får inte mera staden i borg då vi köper en egen lägenhet.
Så mitt sparande har blivit bättre :)

Sen har vi också en liten glasskål här hemma vart vi alltid försöker lägga lite kontanter.
Jag vet att det inte är ett säkert ställe att spara pengar på och att man alltid borde föredra en bank eller något liknande.
SevenDay är en bra sida var man kan börja spara sina pengar.
Där hålls pengarna i säkert förvar och du får dessutom en väldigt bra sparränta.
För att komma till sidan klicka på linken www.sevenday.se
och börja ditt sparande redan IDAG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar