torsdag 20 november 2014

- Fattiga studerande borde ha gratis parkering -

Igår hade tjejen sin första feberfria dag så idag tänkte jag att hon kunde åka till "dagis".
Det märks verkligen att hon varit hemma en längre tid 
eftersom hon är så rastlös om dagarna.
Det skulle vara skillt om jag inte gick i skola och hade dagarna långa att sitta och leka med henne..
Men nu har jag mest dåligt samvete då hon är hemma och man inte hinner spendera varenda en minut med henne.
Dessutom trivs hon så himla bra med de andra barnen och EMIL <3

 

jag då!
Jag skulle ha en hiskelit lång dag idag.
MEN så kommer jag till skolan och får höra att lärarn är sjuk.
Typiskt att man just satt in 8€ i parkeringsautomaten och räknat med att vara till 17.00
Det är också så JÄVLA fräkt!
Förut har alla parkeringar varit GRATIS på den lilla Nunnegatan som skolan ligger vid.
Men si ni nu!
Nu ska man börja dra de sista slantarna av eleverna.
SÅ nu är där bara några fjuttiga gratis parkeringar kvar...
 Morr!!


Ajaa, men jag hade iaf följande plagg på mig :)


Nu sitter jag hemma och skall börja göra lite uppgifter och sedan börja göra mig i ordning för kvällens 
BLOGGEVENT!

Mer om det imorgon eller idag kväll:)

Ha det gött!

8 kommentarer:

  1. Vad tycker du att är en pysslig ålder för ett barn att skaffa örhängen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra fråga! För det första tycker jag att inte före hon är typ 6-7 år. Och sen ENDAST om hon själv vill det. Det gör ju ändå lite sjukt så det måste vara på barnets villkor. Örhänge är ju alltid lätt att ta bort men jag skulle nog vänta att hon är tillräckligt stor och verkligen förstår vad det innebär.. :) Jag är nog emot sånt att sätta åt en liten baby örhängen. Små barn behöver inte sådana. Så tidigaste vid skolåldern tycker jag!

      Radera
  2. Många i personalen parkerar på Sirkkalagatan gratis och går sedan över vårdberget ner till skolan :)

    SvaraRadera
  3. Kanske mest oresonerbara önskningen jag läst på länge. Har man råd som studerande att ha egen bil så varför skulle man då få parkera gratis i jämförelse med andra bilägare? dessutom finns det ju betydligt smidigare sätt att betala än att stoppa i mynt(åtminstone var jag bor). Använd kreditkort eller betala med mobilen så betalar ju inte en cent för länge för parkering och råkar inte heller ut för böter om du stannat längre än tänkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid får man önska :) Mena nu främst utanför skolan.. och vid vår skola är där inget easypark märke. annors skulle jag såklart använda det. och det går endast att använda mynt!

      Radera
    2. Jag tycker nog också att det skulle kunna finnas gratis parkering för studerande (varför inte liksom?!?), blir skit dyrt att betala för parkeringen varje dag. Bussen blir billigare men att ta bussen tar sen igen tid som är bort från barnen, och jag vill inte förlänga deras dagisdag längre än jag måste heller.. Dessutom höjer dom ju priserna utanför NOVIA typ heltiden, då jag började studera där kostade det inte så mycket men nu är det galet dyrt!

      Radera
    3. TACK MALIN :D nån som förstår min point :D

      Radera