tisdag 25 november 2014

- När går bloggandet för långt? -

Just nu har jag lite tudelade tankar kring bloggandet.
JAG skulle ju VILJA så mycket men när går det för långt?..
När har man tagit för mycket av den tiden man kunde spendera med sin familj till att istället skriva blogg?

Jag tycker om att blogga.
Skulle det vara fast i mig skulle jag satsa ännu mera och med flera inlägg per dag.

Men vad gör man då man kommer hem klockan fem och har fyra timmar på sig att städa
hushållet, laga mat, göra skoluppgifter och umgås med Alice före hon far och sova?

Då känns det fel att skriva blogg eftersom man borde göra så mycket annat och efter klockan nie är man redan själv så slut att inlägget blir flummig och ordföljdena tokig..
PLUS att efter nie är det min och Nikos "sitta på soffan och se på tv" tid :).. eller film :)

Så min fråga lyder?
HUR satsa på bloggen i denna hektiska vardag?

så att inte familjen tar "skada"..???

Jag ville inte att Alice skall minnas sin barndom som att "mamma satt ju alltid bara vid datorn och bloggade"..
Hur många läsare du än får så är det inte värt det om det går på ditt barns bekostnad..


Jag tycker att man visst skall få ha egentid och göra det man tycker om.
MEN sen igen är bloggen bara en "virtuell värld" (hoppas man kan säga så??dethär med modersmål är inte riktigt min starka sida...) och du har ett helt riktigt liv som "spolar" förbi dig då du är busy med att blogga.
Man får vara noga om att inte gå misste om det som verkligen är viktigt :)
 Om nån förstår vad jag menar :) 
jag har på känn att jag redan pratar massa goija fastän klockan inte är nie! hihi

MEN!
därför skrivs det oftast bara ett inlägg här om dagen eftersom det helt enkelt inte finns tid till mer.
På veckosluten försöker jag dock uppdatera lite mer :)

Nu och ta ut kakan ut ugnen!
Idag tänkte jag faktist försöka sätta upp ett recept ännu :D
Så rym igenstans!


1 kommentar:

  1. Jag tycker det handlar om att planera. Kanske ta bilder i förväg, fundera på dagen vad man vill blogga om och så. Oftast bloggar jag från mobilen, eller så när Hubbe gått och lagt sej eller sover dagssömn. Men det går snabbt när jag vet vad jag skal blogga om och dessutom har bilder klart. Inte tar det mer än typ max 10 min av sofftiden :) Och om det känns stressigt så lämnar jag det till nästa dag!

    SvaraRadera