lördag 15 november 2014

- Fifty shades of GREY -

 Fifty shades of GREY!
Oj så mycket åsikter det finns om de böckerna.. ( e de böckrena eller böckerna?!?! just gotta love svenska)
Vissa TOTALLY LOVE them och andra blir äcklade av dem.

Jag har som många andra läst dem.
Läste dem ALLA från pärm till pärm..
Ibland blev det FÖR mycket men överlag tyckte jag om dem.
Läste även att i U.S.A hade nödsamtalen ökat på grund av att folk följde böckrena/böckerna fuck it THE BOOKS för noga..
Om ni läst så vet ni vad jag menar ;)

 Vill ni kanske dela med er vad ni tyckte om dem, ni som läst då?

Nåjo men till saken!
Köpte en ny badrock/morgonrock vad man nu skall kalla det för någon månad sen från KappAhl.
Efter en tid märkte jag att den var en Fifty shades of Grey.

Tänk hur mycket pengar företagen får in på att sälja klädesplagg som "liknar" de som är i filmen.
Människor som riktigt lever sig in i böckrena och i filmen gör antagligen allt för att vara så som Anastasia och Christian.

Okej denna köpte jag ju inte för att det var en GREY morgonrock utan för att den var nedsatt och rätt så fin.

Men ÄNDÅ!
Vad är det för speciellt att gå med en morgonrock som är som den hon hade på sig i filmen eller ha den BERÖMDA gråa slipsen :D
Dom har ju dock inte rört skådisarna eller nåt.

För vi vet ju att de säljer ju definitivt bättre då det står Fifty shades of Grey på dem ;)

Nu skall jag sluta mitt lördags flammel!






4 kommentarer:

  1. Men är inte det bara en serie Kappahl har döpt så? Har för mig att de funnits rätt länge innan filmen planerades? :) I alla fall smart drag av dem ;) Och den var fin ja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning :D tycker den liknar mycket på den som är i trailern :)

      Radera
  2. Själv läste jag trilogin från pärm till pärm tre gånger under våren. Tror kanske ändå lite det var preggohormonerna som gick på övervarv när jag var så fast i böckerna, fast tänkte nog läsa dem en gång till bara man hinner :) Är lite rädd att se filmen eftersom karaktärerna är annorlunda i egna huvvet än på vita duken, men nog ska jag se den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp är av samam åsikt :D ser inte alls ut som ja hade tänkt dem :D

      Radera