tisdag 11 november 2014

- Nu är det dags att lägga upp dessa NAKNA bilder på mig själv -

... eller så inte! :)
Nu blev ni besvikna vaah?

Nå vad var då pointen med detta kan man fråga!??

JO inlägget handlar om RUBRIKER och hur viktiga de är.

Förrut satsade jag inte alls på rubrikerna men nu har jag märkt att desstu intressantare rubrik så ju fler läsare kikar in på bloggen.
Sant va?
Åtminstone jag själv läser ofta rubrikerna på de inlägg som kommer upp på sidan Finlandssvenska bloggare på facebook.
Är sedan rubriken tilltalande ja då blir jag nyfiken och klickar mig vidare in på bloggen.

Man märker många gånger att t.ex. Iltalehti och liknande tidningar leker en hel del med rubrikerna.

Senaste som jag la märke var dethär med EBOLA.

Rubriken löd i stil med: "EBOLA FINNS NU I FINLAND"

Inlägget handlade om: Ett misstänkt ebola fall finns nu i Finland...

ganska stor skillnad..

Liknande är typ att: "Angelina Jolie e gravid."

Och sen då man klickar in och läser inlägget så står det: Angelina Jolie har setts i en barnbutik där hon pillat på babykläder..

Jaja, ni vet vad jag talar om!


Så kära läsare SATSA NU TUSAN PÅ ERA RUBRIKEN!!

OCH

GILLA MIN FACEBOOK SIDA!!

och förlåt ännu för rubriken :)


6 kommentarer:

  1. Rubriken fångar läsarnas intresse, varför skulle man vela läsa en text med tråkig rubrik? :)

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar, Paulina! Jag skall absolut ta upp det i ett inlägg! :)

    SvaraRadera
  3. Du är väldigt vacker på den här bilden i vilket fall - naken eller ej! ;)
    Jag vill dock påpeka något. Rubriken må fånga läsarens intresse och jag tycker också att en bra rubrik är en rubrik som beskriver innehållet. Men om man jämt kör med något överdrivna rubriker - precis som kvällstidningarna - då får man nog räkna med att folk blir mer irriterade än nöjda och förmodligen inte fortsätter klicka på ens blogginlägg som dyker upp i Facebook-flödet... :) Så man får vara lite försiktig där så man inte råkar ut att få en massa klick men inga lojala läsare som vill återkomma ;)

    SvaraRadera
  4. Tack :) Bra skrivet Jennifer! Det var egentligen det jag ville säga men det blev lite på hälft :) fick inte skrivet det jag ville :D men japp du har så rätt. rubriken ska va bra men den skall också berätta om innehållet!

    SvaraRadera