måndag 3 november 2014

- smink V.S finnar -

Jag tordde nog aldrig den dagen skulle komma att 
jag skulle sätta ut bilder på bloggen 
där jag inte har NÅN smink och där bildrena inte är redigerade.
MEN här kommer de nu!

Jag har länge lidit av väldigt dålig hy.
Avundar dem som inte har en endaste en liten jävla pormask.

 I have plenty..

Jag tycker läkarna och skolhälsovården borde ta akne på allvar för att det drar faktist ner på själförtroendet rejält.
Minns hur osäker jag själv var i tonnåren när ansiktet såg ut som mommos blomrabatt!

Sen var det äntligen en läkare som skrev ut isotretinoin.
En stark medicin där man måste gå på leveprov med jämna mellanrum och bieffekterna var lika många som jag hade pormaskar i ansiktet.
EN hemsk medicin men småningom började jag faktist se resultat och en dag hade jag bara ärren kvar.
Läkaren sa att med tiden försvinner även de, men här sitter jag ännu, 6 år senare och har fortfarande fula ärr i ansiktet.

Därför är sminken min bästa vän!

och DÄRFÖR anser jag att man i tidigt skede skall ta tag i ungas hudproblem så att de inte blir ett problem som påverkar självförtroendet.
Inget smink

SMINK

4 kommentarer:

  1. Oj Paulina, va glad ja blir att du skriver detta! Int av att du ha hamna lida av acne förstås, men förstår precis vad du menar. Lider själv av acne och de drar så ner på självförtroende som du säger, o man blir rent utsagt DEPPAD. Hela ansikte och axlarna konstat ömma o sjuka av dom där förbannade finnarna ;) De borde verkligen tas på allvar, de drar ner humöret rejält! Imoron börjar ja me samma medicin o håller tummarna att de e värt att äta den där hemska medicinen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3 hoppas verkligen du slipper finn- jävlarna! Kuren är hemsk men definitivt värt det då du ätit den :) och kom ihåg! det är endast DU som ser finnarna, inte vi andra :) kramis <3

      Radera
  2. Jag hade kanske 5 finnar under mina tonår men nu i 20+ åldern har jag fått några envist röda prickar på hakan som ej vill försvinna! Tacka vet jag att smink finns! ^^ men du, du passar sjukt bra i alla nyanser av rött läppstift! De e snyggt på dej! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa smink gör under :D men egentligen lyfter eller för det bara fram det fina i en.. anser jag :D MEN TUSEN TACK :) jag funderar ibland om det är lite för mycket rött :)

      Radera