lördag 29 november 2014

- Julkalender -

 Vi har varit på svaj hela dagen känns det som.
Först spendera jag en timme i Tokmanni och försökte plocka ihop åt Alice en julkalender.
Har ni haft en sån som man öppnar ett litet paket varje dag?
Nå jag hade en sån varje Jul då jag var liten och det var DET BÄSTA!

Så nu skall Alice också få en.

Sen var vi till Nikos fammo och faffa och åt lunch!
Därefter var vi på mina tvilling kusiners kalas..
OCH sen ännu och bada bastu och äta lite till mat hos mina föräldrar.

Alice ÄLSKAR att vara där och få 100% uppmärksamhet.
Herregud vilket skrik när hon inte fick bli och sova med min mamma och pappa!
Så skönt att hon har iaf en plats där hon känner sig trygg och verkligen trivs på.(förutom hemma då).

Men nu ska jag börja paketera 24 paket :)

Ha de gött!




2 kommentarer:

  1. Åå, paketkalender. Sån hade jag också när jag var liten. Våra stora barn hade också sån när de var små så det har varit en och annan gång jag har suttit sen kvällen innan lillajul och paketerat 48 små paket. Sen när det blev större övergick vi till de där färdiga lego-/barbiekalendrarna. Åt Vincent hittade jag i år en Playmobil-kalender som var från 1,5 år så jag hoppas där inte är allt för små delar. Ha en skön första advent!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa Alice fick också en mumi kalender som man får små mumifigurer varje dag. Funderar också lite ifall de är för små men få se :D roligt med paketkalender fast inte blir det heller billigt :)

      Radera