fredag 14 november 2014

- jag är så ARG -

JAG ÄR SÅ ARG!!!!! jasdjoadjoåjadjaw!!!

VARFÖR FÅR JAG INTE SJÄLV?!?!

dumma dumma dumma MAMMA!

ALICE vill SJÄLV!

Mamma klär på sig, pappa klär på sig varför får inte JAG klä på mig.

Varför fattar inte mamma och pappa att jag vill SJÄLV!

Mamma alltid bara: nej Alice inte sådär, låt mamma hjälpa.

 och så gnäller hon på att jag inte får kasta mig med huvudet bakåt... men jag har ju inga andra val, dom förstår ju inte vad jag VILL!

Jag vill SJÄLV!
Alice vill SJÄLV!

Mamma brukar säga ibland att jag är HOPPLÖS.
Jag vet inte riktigt vad det betyder men jag tror inte det är nå bra.
Mamma säger också att "visst är hon gullig", "titta nu på henne" och "mamma älskar dej".
Jag vet inte vad älska betyder men mamma blir glad när jag säger " Alice älska mamma". <3

Jag tycker om när mamma ler.
Men jag förstår inte varför mamma blir så lessen när jag själv vill bestämma.
Mamma bestämmer ju också så varför får inte jag bestämma?!?

Jag klarar ju av ALLT!
Alice KAN!



Jag har en ny favorit lek.
Mamma brukar lämna mig med pappa och så räknar jag till 10 och sen söker jag mamma.
Mamma brukar ropa HOHO så att jag hör var mamma är.

Mamma är jätte glad när jag kan räkna till tie helt själv.
Ibland glömmer jag nog vad som kommer efter nie.
Jag säger ibland att fem kommer efter nie.

Jag tycker om att hjälpa till.
Jag tvättar wc-byttan, vattnar blommorna hänger byke och för Lasses kulor i råskis.
Hos mommo får jag alltid en egen disktrasa som jag kan gå omkring med.

Hos mommo och moffa är det roligt för där är det så mycket större.
Mommo och moffa har många rum som jag kan springa runt i.


Jag tycker om ättiksgurka och EMIL!
Emil är min pojkvän!
Alice pussa EMIL.

Pappa brukar säga att han tar hagelgeväre fram och vänta..
Jag vet inte vad gevär är men jag tror pappa skämtar.

Nu pratar mamma och mommo mycket om nån Julgubbe och tomtar.
Mommo säger: " om du inte äter nu så ser tomten"...
Jag vet inte vad tomten är.. och varför det är dåligt om han ser att jag inte äter?

Jo vänta.. nåt med julklappar var det...
Vad månne Julklappar är..?

Pappa säger att vi skall till Thailand snart och att han fasar för flygresan.
Fasa.. FASA.. lustigt ord...
Jag tror han är rädd att jag kommer att skrika hela flygresan.
Om jag bara viste vad flygresa är..

Men inte förstår jag varför han skulle tro att jag skulle skrika?
Det tar ju bara 10 timmar till Thailand..

Flygresa är säkert något stort lekrum ändå..
Pappa oroar sig helt i onödan.
Jag skriker ju bara då jag har TRÅKIGT och då det inte finns något att göra..

Nu säger mamma att jag är trött.
Jag hatar de där orden; "Alice ska du gå o tutta nu".
Mamma kan själv fara och tutta!

Men en sak är bra med att fara och tutta..
Då får man smaka på tandkräm före man far o tutta, och det är GOTT!

Godnatt!

Ö. Alice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar