måndag 1 december 2014

- Näthat -

Oj vad det här med NÄTHAT har varit på tapeten idag!
Och jag förstår det!
De flesta råkar ut för elaka kommentar och ingen mår vi bra utav de.
Tror inte ens att de som skriver kommentarerna mår bra.
för vem kan må bra av att få andra att må SKIT?!?

Det är konstigt hur det finns de som skall trycka ner andra, och få nå weird KICK av att skriva elaka kommentarer.
Jag tycker det är FEGT!
FEGT att skriva en anonym elak kommentar.
FEGT /DUMT att skriva en elak kommentar överhuvudtaget.

Vi är alla olika och gör saker på olika sätt..
Vi ser olika ut, och tänker olika.. tack och lov!
Man kan tycka hur mycket si och så men man behöver inte alltid öppna sin käft!
Inte iaf på ett elakt sätt!

Några av er kommer kanske ihåg att även jag stängde bloggen för två år sedan.
Då när jag var gravid.
Man mår ju liksom kanske inte allmänt så bra när man är gravid.. allt dedär med hormoner, illamående, blödning osv..
Lägg till lite kommentarer så som att "JAG HOPPAS DU FÅR MISSFALL" så mår man ju knappast bättre.
Och de blev faktist ännu värre än så..

Och det har fakist lämnat lite spår.
För varje gång jag ser att en kommentar skall godkännas är min första tanke: vad för elakt står de månne nu då?

Nu har ju de flesta kommetnarena varit vänliga på senaste tiden och det är jag glad över :)
Och ta mig inte fel, jag tycker ju om när ni kommenterar :)

Men alla ni som sitter där bakom datorskrämarna och tar ut ert illamående på nån annan, sök hjälp!
Det är NO POINT att två mår illa när ingen skulle behöva må dåligt!

PEACE!!

3 kommentarer:

  1. Väldigt bra skrivet!! :) Väldigt länge sen jag fått nån elak kommentar faktiskt.. I och för sig är det inte många som ens läser min blogg, så minskar väl risken en aning... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK :D njaa kanske det minskar men det var faktist då jag hade ännu mindre som jag hade mer elaka än nu :) MEN bra att du inte heller fått nån elak kommentar.. såna vill man inte se :D

      Radera
  2. Jepp det är inte skoj att vara på sin "vakt" över kommentarerna... men bra om det lugnat ner sig på din blogg också :D kanske människorna lär sig så småningom.. för som du sa.. vad är pointen?? :)

    SvaraRadera