söndag 14 december 2014

- photoshoot at Studio Elite -

Tjolahopp!

Idag har vi varit i Helsingfors hela långa dagen.
Steg på ONNIbussen 9.00 vid Caribia.
Har ni åkt Onni nångång?
Om inte så lönar det sig.
Mycket billigare än tåg (om man bokar i tid).

Klockan 12.30 had jag och min kusin tid för fotograferingen.
Den ägde alltså rum på Studio Elite.
Det tog ca 50 bilder av oss var och sen valdes de bästa ut.
Dessa 50 bilder togs på 4 minuter så det var ingen slöslö fart.
Det testades om man kunde följa deras direktiv och på kort tid kunna "ge sitt allt" och inte stelna och vara blyg framför kameran.

Vi klarade vell oss rätt okej :)

Om en viss mängd av bildrena var användbara så kunde de rekommendera att göra en modellportfolio(?)..
och vi hade den mängd bilder "godkända" som behövdes..
Var en aning skeptisk men efter att ha disskuterat med dem så vet ja vad jag ger mig in på.
Modellportfolion kostar ju en slant men jag hoppas att det är värt det :)

Så nästa söndag skall jag och Arnold tillbaka dit och fota hela dagen bilder till portfoliot.
Portfoliot skall vi sedan skicka runt till ca 50 "mallitoimiston" i Finland och hoppas på det bästa:)
Det blir tre olika frisyrer, outfits och sminkningar åt mig :)
 SPÄNNANDE :)







1 kommentar:

  1. Måste man anmäla seg dit eller hur gör de? Va kostar de o på er fotografering här måsta man fixa seg själv eller fixa dw?:)

    Fina bilder :)

    SvaraRadera