lördag 13 december 2014

- Julfest, marknad, lucia och förberedning inför morgondagen! -

Idag har vi varit på VIFT hela dagen!
Först Fennias "julfest" där det bjöds på gröt och glögg, ponnyridning, en träff med Julgubben och en JULGRAN!
Inte illa!
Alice är väldigt intresserad av Julgubben, men alltför rädd för att stå närmare än 10 meter från honom.
Safe distance!
Sen for vi till stan och köpte en klänning åt Alice till Julafton :)
Oj vad hon kommer att vara söt <3
ÄLSKAR Zaras barnkläder!

Sen då vi kom hem var det Gamla Malmens JULMARKNAD som gällde.
Där SENAST känner man hur Julstämmningen kryper fram.
Jag köper sällan något vilket är lite synd för där finns ju så mycket fint.
Men att gå där är redan MAGISKT :)

Efter det for jag till min kusin för att färga ögonbrynen.
Måste göra mig till en människa igen med tanke på morgondagen.
NERVÖS!

AJA, men sen var det ännu LUCIA.
Vi var inte till kyrkan men vi var nog och kollade på Luciatåget :)
Så roligt att dom faktist satsar på det..
det var tomtar.. "brandmän".. hästar.. "björnar".. och så lucia förstås :)

Nu är vi hemma igen och skall fortsätta Julstädningen.... o niko jublar.. NOT!



Morgondagen går åt att sitta i bussen och vid olika intervjuer och fotografering.
Måste ännu välja vad jag skall sätta på mig :)

Men vi hörs imorgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar