lördag 6 december 2014

- Står det 80, kör då 80!!!! -

Alice har snuva igen.
Fundera redan igår ifall jag borde fara och kolla öronen på henne, men tänkte sedan att nu väntar vi o ser för en gång skull.
Idag då hon vägrade sova på dagen och bara grät så fick det vara nog väntat.
Kollade igenom alla privata öronläkare och hittade EN tid.
En tid, och den var om en halv timme.
Där stod jag i bara underkläder, osminkad och hade en halv timme på att göra mig till en människa och hinna till ÅBO.
en halv timme....

Det finns inte NÅGOT som är mera frustrerande än människor som inte följer trafikreglerna.
Det pratas ofta om att då man kör 90 på en 80 väg så bryter man mot reglerna..
men guess what!
Inte kör du enligt reglerna om du kör 50 på en 80 väg heller..

Jag vet att det finns åsikter om detta men det är påriktigt minst lika farligt att köra för sakta..
Folk blir frustrerande, kör riktigt fast i baken på en och sen börjar dom köra om.
och det är då det händer kollisioner.

En annan sak som ja konstaterat att de folk som ofta kör FÖR sakta är gubbar i åldern 60+ och med hatt på huvudet.
En regel som ofta stämmer..
Kolla själv nästa gång :)

Nåjo, vi hann fram, bara 2 minuter försenade.
och med en hastighet på ca 60 km hela vägen.. Förutom motorvägen....

Alice konstaterades ha öroninfl i båda öronen och dessutom "liima" korva.
Alltså så mycket var bakom trumhinnan att den inte rör sig mer.. :(

Så nästa vecka sätter dom tuber åt henne..

FY TUSAN!

Jag har ju varit med om det många gånger då jag jobbade på öronpoln..
Åt vuxna är det ju hur lätt som helst att sätta men barn kan inte hålla huvudet stilla så de kräver en lätt narkos.

NARKOS!

Fastän riskerna är minimala att något går fel, så existerar de ändå.

Ledssen mamma här :(

1 kommentar:

  1. Hoppas att allt går bra! Och förresten glad självständighets dagen! :)

    SvaraRadera