onsdag 3 december 2014

- Se nu till att inte hänga pojkvännens BOXERS fel på sträcket!!!! -

Vems uppgift är det att sköta hemsysslorna?
Skall man stryka klädrena?
Hänger du din pojkväns/mans boxrar fel på byksträcket? (heter det boxrar? liksom jag menar inte hundrasen boxer utan underkläder)


DU är hemma dagarna långa med ditt barn som är ca 5 månader gammal.
Du ser allt som borde göras, men bara för att du är hemma behöver du vell inte göra allt? eller..?

I bilen för cirkus fem minuter sedan hörde jag på radio och där var det ett jäkla HALLO om hemsysslor.
Det disskuterades VEMS uppgift det är att sköta hemsysslorna och HUR man skall hänga sin pojkväns KLÄDER?
WTF??

och HEJ stryker du dina underkläder så är du ONORMAL!!

Då Alice var nyfödd var jag jätteviktig med att hinna med allt under de tre timmarna hon sov ute.
Det sku diskas, strykas o dammsugas..
Så höll jag på i några veckor tills jag inte orkade mera..
och efter det städas det inte mer hos oss..
.. nånej skämt osido!

Det jag konstaterade var att trots att du är hemma 24/h med ett litet barn så har du inte tid med alla hemsysslor.
De SKALL fördelas jämt mellan båda partnerna.
Det är inte enbart KVINNANS uppgift att sköta de... eller MANNENS!
Detta gäller ju då också förstås fastän man inte har ett barn!


Hos oss är det nästan Niko som gör mera..
Han stryker och han diskar oftast...
Sen är det jag som sköter om att allt liksom är på sin plats och dammsugar.
Sen då jag får mina städ "attacker" så då är det jag som far på som en duracell kanin. de kommer dock välidgt sällan nuförtiden... :(

Nåjo i radion nämnde dom då att om man stryker sina underkläder så är man onormal?
SURE hej!!
och att vardagsklädrena inte behövs strykas..
´Vi stryker så gott som ALLT!
okej vi stryker inte underklädrena eller pyamasarna.
Det är en vana och det kommer vi att fortsätta med.. eller Niko då ;)

Men hur gör ni?
Stryker ni era kläder??
underkläder????
strumppor???

Nåjo sen kom de då till det här på radion att de flesta män är välidgt noga med hur man hänger deras BOXERS på sträcket!!?!
Att detta orsakat STORA gräl i förhållandet eftersom kvinnan i huset hängt dom FEL??

Alltså hur kan man hänga boxers FEL??
Kan nån man vänligen tala om det för mig??

Jag förstår ju om det är nån fin skjorta som skall hängas på ett visst sätt med X antal knappar FAST men BOXERS?
Men vet ni vad?
Nu hinner jag inte fundera på det stora BOXER dilemmat för nu ska jag STORSTÄDA :)
Ikväll blir det bloggeventet i Kelovee som Malin och jag ordnat :)

google

10 kommentarer:

  1. Jag stryker ALDRIG! :D nästan så att jag inte ens orkar stryka skjortorna emellanåt ; ) och det där med att hänga boxers fel väg, sade dom vilken väg som är rätt väg? Intressant det där ju ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha nää de sa dom inte :D ja funderar bara att HUR kan man hänga dom fel?

      Radera
  2. Jag stryker så LITE SOM MÖJLIGT :D Bara plagg som helt enkelt måste strykas för att de är alldeles för skrynkliga för att kunna bäras bland folk annars... Min (italienska) pojkvän däremot stryker gärna nästan alla kläder.. Det får han väl göra om han vill, men inte tänker jag börja stryka hans jeans eller underkläder iaf :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha vad är det med gossar och strykande? :D men joo jag själv tycker inte alls om de

      Radera
  3. Hur hänger man fel då?

    SvaraRadera
  4. Jag stryker bara kläder inför speciella tillfällen. Är lat och tror inte att andra människor bryr sig om man har strukit kläderna eller inte. Och här har vi i alla fall inte några boxersgräl, men det kanske beror på att vi båda hänger dem på samma sätt. Fast nu blev jag också väldigt nyfiken på hur man egentligen ska hänga dem. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. joo inte går aj runt o kollar ifall folks kläder ser skrynkliga ut eller int.. förstås som du sa att är det finkläder så ser de ju inte bra ut men :P.. JAA A.. de pratade någo att om man hänger de sidlänges så blir vikningen som kommit från byksträcket och störa...??

      Radera
  5. Förr i världen strök jag nog kläder (inte underkläder och strumpor dock). Tror att det kom hemifrån för min mamma strök flitigt. Ännu när jag var hemma med våra numera stora barn strök jag men tror att det föll bort sen när jag började jobba. Det fanns inte tid helt enkelt. Idag stryker jag nästan aldrig. Bara finkläder. Köper oftast kläder som inte behöver strykas. Skakar man av kläderna och hänger upp dem snyggt blir det sällan så mycket rynkor som skulle behöva strykas. Vi grälar nog aldrig om såna saker heller. Stör det en kan man byka/stryka sina kläder själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant.. sätter man dem och hänga snyggt så blir de ganska raka :D men joo det komer nog hemifrån.. mamma stryker allt, så det smittar vell av sig :D

      Radera