torsdag 11 december 2014

- fröken på operationsbordet -

Hejsan!

Jag är tillbaka!
Tog en lite paus från bloggen för att bara vara med familjen!
Igår ville jag ge Alice min uppmärksamhet till max för idag skulle hon ligga på operationsbordet.

Det var med bultande hjärta och tårarna som flödade som jag lämnade min älskade dotter på operationsbordet.
Det var ingen rolig syn att se hur ens eget barn blir nersövt och sätter så mycket emot.
Men till sist somna hon och vi måsta lämna salen.
Tack och lov så känner jag många av Åbos öronläkare inkluderande han som opererade tuberna åt Alice.
Om ni är i behov av en symppis och kunnig öronläkare gå då till Jami Rekola.
När jag gick ut ur salen klappa han mig på axeln och sa att hon är i goda händer!
<3

Som tur tog det inte länge och efter en kvart fick vi redan gå till uppvaket.
Med mig hade jag min mamma eftersom Niko hade två prov i skolan.
Fröken sov ännu djupt med syremasken framför ansiktet.
Tog dock inte länge förrän hon steg upp och var helt i andra världrar.
HUH!
Iaf vaknade hon ur narkosen, var min första tanke.
Man har ju hört vissa skräckhistorier där människor inte vaknar efter att de varit nersövda..
Jami kom och berättade hur det gått och i vilka situationer vi måste undvika att vatten far i örat.
Hennes ena öra var nästan friskt, men vänstra hade ännu var i sig.

Efter en stund piggna hon till sig och fick dricka en tripp.
Tog inte länge förrän den kom upp..
Efter en halv timme testa vi med glass, och den hölldes inne.
11.00 var vi ute och påväg hem.

Det är en glad men trött tjej vi har hemma.
Sov 2 och en halv timme med mig efter att hon ätit lunch.
Stackare!

Nu hoppas jag att vi slipper alla infektioner för en LÅNG tid framöver. 



1 kommentar:

  1. Vet känslan, va me min dotter på operation för att öppna tårkanalen i ögonen! inget kul när de sövs ner :/ hoppas hon hålls frisk nu :)

    SvaraRadera