fredag 31 januari 2014

- träning... -

Jag har ALLTID nästan HATAT träning.
Spåren sätter vell sig så långt som till lågstadie.
Ja minns att jag alltid var med på gymppa timmarna och FÖRSKTE mitt bästa men ändå fick en åtta vilket kändes surt.
MEDAN de som sedan höll på med idrott på fritiden fick genast en tia oavsett hur mycket de presterade på timmarna.

Jar har alltid varit normal storlek. Aldrig behövat desto mera fundera på vad jag slänger i mig.
Vågen har visat samma år efter år, endast celluliterna har ökat.
Det är dom som många gånger fått mig att fara till gymme, men tillsist har jag ändå alltid tröttnat.
Även tjejer som går 5 ggr i veckan har ju celluliter så what is the point?

Jaa jag vet ju vad pointen är men ni förstår vad jag menar!!


Jag äter ofta. 
Ungefär med 2-3 timmars mellanrum.
Maten är mångsidig husmanskost och frukt därpå.
Får jag inte i mig mat tillräckligt ofta blir jag grinig.
Ask my mother!!

Jag har aldrig haft några desto större problem över min kropp förutom då hinkarna. (o celluliterna)
Seriöst ni som vill göra bröstförstorning, tänk två gånger innan ni gör det!
Ni vet inte vad ni utsätter er stackars rygg för!

Så kom den dagen då jag blev gravid och vågen började gå uppåt.
Jag var faktist GLAD över att den för en gång skull visa något annat än 53kg.
Jag fortsatte äta som förut men samlade på mig rätt mycket vätska.
Eller tja något samlade jag ju iaf på mig för Alice vägde ju inte 23 kg då hon föddes.

Nåh eftersom jag tyckte resten av kroppen såg normal ut förutom magen så tänkte jag att 23kg ska vell inte bli ett problem att få bort!

TWII fick jag!

Nu visar vågen 60kg!
Jag är STUCK med några få fjuttiga kg fett som inte vill ge med sig.
Okej, jag strävar inte att gå ner till 52kg, verkligen inte!
Och sen om man skulle få detta fett ärsatt med muskler så då är ju bullarna andra.
Muskler väger mer än fett, eller så har jag hört :D

Så nu försöker jag igen.
Lite gym, lite hemma träning..
Jag kör på mina egna vilkor och då det känns bra.
Just nu är motivationen hög, men fråga mig igen om en vecka.

En vän tipsade om bikini mommy body challange.
Sök på youtube.
Detta har jag nu kört 4 dagar denna vecka och faktist gillat det.
Man kan göra det hemma, när man vill, och man behöver inte skaffa något hem för att kunna dra igenom programen.

Så ifall även ni känner att ni är lite ovänner med ämnet träning så häng me.
Man behöver inte ha varit gravid för att följa hennes 90 dagars program :)
Ifall ni ger det ett försök så sätt en kommentar :)
Så kämpar vi varandra vidare :)

2 kommentarer:

  1. Heja heja, ska kolla va det är för rörelser så kanske jag får lite inspiration till min hemma-träning :)

    SvaraRadera