söndag 5 januari 2014

-VARFÖR kan dom inte tala-

Oj oj vad trött jag är.
De tre senaste dagarna har varit rätt jobbiga!
Först MAGSJUKAN..
Sen sent på kvällen i förrgår slog hon sig riktigt illa... eller det så illa ut iaf.
Blodet bara rann ut ur munnen och det tog en stund före vi förstod att hennes två nedre tänder gjort hål i övreläppen.
Voi lilla gulle om du skulle förstå att vi försöker hjälpa dig, men nej!
Inte får man torka eller vare sig sätta kallt på.
Sen när hon ännu far dit med egna fingrar och klätar så vägrar det ju att koagulera.
Vi väntade i nästan två timmar tills vi ringde första hjälpen.
Tyvärr fanns det inte mycket de heller skulle kunna göra.
Efter att hon somnat tog det inte länge före det slutade, men då var klockan redan närmare ett.
Jag hade klockan och ringa med jämna mellanrum för att kolla henne.
Hon hade ju svalt rätt mycket blod viket kan göra att hon börjar spy.
Natten gick dock bra fastän jag inte sov en blund.

Gårdagen var därför trög.
Vi tog det lugnt, lekte och läste böcker.
Jag har dessutom börjat med ett nytt projekt som ni skall få se i något skede!

Kvällen kom och tårarna började rinna längs med kinderna på Alice.
Vi gav panadol eftersom vi hörde på skriket att hon faktist har ont...
Hon skrek till lite över ett, sen somna hon.

Idag har hon ätit mycket dåligt och varit allmänt på dåligt humör.
Var till läkaren men de hittade inget fel på henne.

VARFÖR kan dom inte säga VAR dom har ont..

Jag går som på nålar hela tiden, rädd att jag missar nåt.

Nej vet ni!!!

Det är inte lätt att va mamma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar