torsdag 30 januari 2014

- Allergi eller atopiker -

Where to begin....

Igår sprang jag eller körde runt omkring hela dagen lång.
Först till skolan där vi fick feedback på vårt slutarbete.
Sen hem.
Var till apoteket och köpte kortison salva åt Alice eftersom hennes rygg bara blir värre.
Sen åkte jag iväg till Åbo igen för att kolla lägenheter med Heidi.
Sen hem därifrån.
Okej den Åbo resan var faktist rolig!

Sen slängde jag snabbt i mig en Ramenburger, som ni absolut måste testa!
Reseptet kommer upp här ännu idag!
Efter det klämde vi Alice i ytterklädrena och körde för tredje gången till Åbo.
Denna gång till Mehiläinen!
Hennes rygg var nu eldröd och hon kunde inte låta bli att skrapa.
Jag kände hur paniken än en gång steg och fick kämpa att hålla mig lugn.

Varför ska hon råka ut för alltmöjligt.
Det räcker att hon har minsta lilla snuva och mitt hjärta går i tusen bitar.
Jag vill inte äns tänka hur jobbit de föräldrar måste ha vars barn påriktit är allvarligt sjuk.
Min mardröm att Alice skall få något hemskt :(
Vad i fridens dagar har detta barn gjort åt mig <3 

Jaja, läkarn visste inte riktigt vad det beror på att hennes hud ser ut som den gör men flera förslag fick vi iaf.
1.Tvättmedels allergi
2. Måste utesluta mjölk och sädesslags allergi.
3. Atopisk hud.

Så nu måste vi testa oss fram.
Hon fick Atarax som borde hjälpa mot kliande men verka inte ha nånslags verkan.
Lilla gumman <3

JAG är SÅ trött på att springa hos läkare.
Men vad gör man då man faktist MÅSTE.
Inte kan man ju rulla tummarna i evigheter heller då barnet inte mår bra.

Valivali vali vali inlägg!
Ber om ursäkt!

Om ert barn har haft nånslags utslag får ni gärna dela med er och tipsa :)

1 kommentar:

  1. Vår Ronja har nog troligen atopisk hy, men de tror vi eftersom mamma också har de :) Vi smörjar hela kroppen morgon o kväll med bassalvan Lipolan och vid behov på röda ställen med kortison Sibikort. Bra har hon klarat sig med det. Vi tror inte det är något annat än atopisk hud tillsvidare, eftersom vi inte märkt att de sku öka av något hon äter.

    SvaraRadera