måndag 19 augusti 2013

-twinkle twinkle little star-

 Hejsan!

Här har pratkvarnen satt igång, Alice alltså. Hon SKA INTE sova NEJ!
Nu sitter hon på soffan och pajar (läs slår) på Lasse.
Lasse däremot verkar inte ha så mycket emot det.
Jag provtestar Nikos nya dator.
En VAIO!
Ganska fin är den!

Ja just de, texten från igår lova jag ju.
Vi var på stugan hela långa dagen.
Mina föräldrar stack på eftermiddagen och sedan blev vi ensama för en stund.
Vid fyra tiden kom Nina och Juho.
Vi bada bastu åt god mat, eller brända franskiar och torr biff, men trevligt var det!
Tyvärr sprang tiden iväg och vi kom hem rätt sent med en alltför trött Alice!

Idag har jag varit sådär semi trög hela dagen, dels för en dålig soven natt och för denna lilla snuva som invaderat min kropp.
Inget destu värre men så man känner att man inte är på toppen direkt.

Jaja, vi beställde en resa också!
Till...
UTSUN HUTSU!!
En stuga i......
LAPPLAND!!
Dit skall vi nästa vinter!
Det är en evighet sedan vi varit till Lappland.
Brukar föredra de varmare breddgraderna men nu är Alice lite väl liten för en sådan hetta som t.ex. Thailand!
Maybe next year...

Sen till stjärnorna.
Som jag redan sa så kunde jag inte tåla att stjärnor skulle blandas in i inredningen men nu märker jag att man även hittar dom lite här som var i vårt hushåll.
Idag hitta några nya mattor hem som ni kan kolla där nere.

Nu skall jag äta plättarna jag just stekte och sen blir det sängen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar