torsdag 29 augusti 2013

-Flowers from Estonia-

Ni som varit till Gamla stan i Tallin vet kanske att då man "går in" genom  portarna så finns där massor av blommor!
Mycket billigare blommor än i Finland.
Så före vi hoppa på båten sprang jag och mamma och köpte lite hem.
Så nu kan ni se mina blomuppköp nedan.
Korgarna ni ser på sista bilden är också från Estlands såkallade Bauhaus, men det hette vel Bauenhauf??
JA jag har läst tyska men och borde kunna stava det rätt, men nu är jag till och med för lat för att googla.

Hemresan gick iaf jätte bra.
Åt på buffen tills jag sprack!
Kom bara rätt sent hem så vi hann inte söka Lasse förrän idag.
Men nu är hela familjen hemma igen!

Idag har vi bykt och försökt hitta rum för de nya klädrena.
Har fotat en del av Alices kläder, men dom får ni se imorgon.
På eftermiddagen hade vi sista "föräldraförberedelsekursen?", eller vad det nu hette.
Ni minns vell det som rådgivningen ordnat åt blivande mammor och pappor.
Vi hade en hel del träffar då alla ännu var gravida, och nu var det dags att se slutresultatet :)
Jag tänkte sätta upp lite bilder som en av mammorna tog, men väntar på att få allas lov före det!
Så kanske dom också ploppar upp imorgon!

Nu i duschen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar