måndag 12 augusti 2013

Rådgivning, gallskrik och kalas! Hoho

Hejsan!

Visst liknar hon på mej, Alice?
Mina ögon har hon iaf fått. 
Kollar jag mitt babyfoto ser jag mycket av Alice i det.
Oj, det där jämförande.
Det är släkten nog mycket duktig på.
Men vad är det för skillna vem hon liknar.
Säger man åt henne om 15 år att oj vad du liknar mamma eller pappa antar jag att hon inte gillar det.

Jag är helt toalt slut.
Trött!!
Hittade en knöl i Alice bakhuvud idag och jag börja störtböla..
Direkt fick jag för mig att det är nåt farligt!
Blev inte direkt bättre av att vi var till rådgivningen en timme senare.
Alice bara gallskrek där och läkaren som för att påpeka är TOTALT SKIT, fick inte ens hört på hennes hjärta.
Jag fick en hemsk känsla, som att jag misslyckats som förälder.
Försökte förklara att detta inte var normalt att hon annors är mycket gladare..
Ändå fick jag frågor som att är du säker att hon inte är hungrig? (hon åt just före vi kom)..
Kollar man i hennes mun ser man att den andra tanden nu håller på och klämmer sej igenom tandköttet..
Aja, men vikten hade iaf ökat bra men längden däremot inte.
MEN VADÅ?!! Hon har ju växt 3 cm på en månad.... 
Jag och Niko är ju inte långa heller!
Det vet ja tammetusan att jag kommer inte att titta blint på kurvorna på rådis då jag börjar där nångång.
Tycker alltså läkarn skulle ha kunnat titta lite mer på helheten!!
Tösen mår ju annors bra och utvecklas i raserfart!
Ja, hon vägde alltså nu 6105 gram :)

Sextiden var det kalas hos oss!
Min älskade man, ja han e min man men nej vi e inte gifta, men SNART, fyllde 22!!
Wooohopp!!
Så det firades.
På onsdag blir det mera firande för då kommer min släkt och grattar honom!

Nu äta lite makaronilåda såhär som gonattmat, jag hann inte riktigt äta middag idag så vi tar igen, vilket inte är bra men What Evaaah!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar