torsdag 14 november 2013

-saga, sång, bröst, gallskrik-

Vi hade en liten gosse med sin mamma på besök idag.
Joel 8 månader kom och hälsade på Alice.
:)
Blev smått avundsjuk när jag hörde hur lätt han somnar.
Lite imse-vimse-spindel och pojken somnar på två blåa.

Varför kan inte vi ha det så lätt?!?

Jag har många gånger känt mig smått dålig för att vi inte kört "något samma" varje kväll ända sen hon var riktigt liten.
Vissa kör en saga, andra än låt eller en sång.
Vad gör vi?
Vi kör bröstet, tutten, gallskrik, klättring, bröstet, gallskrik, joddlande m.m.

Jag antar att varför vi aldrig hållit på med sagor eller sånger är för att vår tjej aldrig har tålamod till något sånt.
Då hon var riktigt liten grät hon 1-2 timmar i sträck före hon somnade.
Nu somnar hon endast om hon får ha bröstet i munnen och har hon inte det i munnen så antingen skriker hon eller kryper runt i sängen.

Så vad gör ni som har barn?
Kör ni sagor, sånger, bröst eller gallskrik?

 
 

4 kommentarer:

  1. Vi kör MAT!! Om han inte somnar direkt efter det, får han ligga i sängen för sej själv och yra på en stund. Till slut blir han ändå trött och somnar :)

    SvaraRadera
  2. Int gör vi någo extra. Kvällsgröten o sen småningom då hon blir sömning går vi till sovrummet o lägger henne en stund mellan oss i vår säng (om det är först så sent) och sen då hon är riktigt på väg att somna flyttar jag henne till hennes egen säng så somnar hon sen där med sina kramdjur efter lite svängande hit o dit eller sen ibland får hon somna mellan oss o då flyttar jag henne då hon somnat. Men nej, ingen saga eller sång, fast har nog tänkt på att göra de, men ännu ha de int blivit. Tror vi ska försöka börja med saga snart...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men de låter ju bra ;D Kanske vi o borde börja med saga

      Radera