tisdag 19 november 2013

-ögoninflammation-


 Vi har sprungit hos läkare de två senaste dagarna.
Igår var jag till ögonläkarn på morgonen.
En årlig kontroll på grund av förtunningar i ögat som kan bli hål.
Fick åter igen pupill förstorande droppar så såg ut som värsta drogmissbrukaren :)
Kunde inte köra bil hem så måsta ta bussen.
Såg inte ens vad det sto på bussen utan måsta gissa..
När jag skulle hoppa av bussen tryckte jag på service istället för STOPP.


Idag har det varit Alices tur.
Märkte på familjemotionen att hennes öga varade så beställde tid då vi kom hem.
Mycket riktigt var där inflammation så nu kör vi på droppar.
Inte så lätt att träffa den tjejens ögon.

 Så sådant har vi sysslat med.

Nu sitter jag och funderar vare sig jag skall ta influensa vaccinet åt Alice eller ej?!?
Det är svåra frågor då man skall bestämma för någon annans del.
Ta vaccinet och dess eventuella bieffekter eller ta influnsan (i värsta fall) med dess olika följdsjukdomar som kan vara farliga??
Jag HATAR såna här val.
Den rekommenderas ju att ta eftersom en influensa kan vara väldigt farlig för små barn..
Men är den säker?
Vilken åsikt har ni?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar