torsdag 21 november 2013

-K som i kolonoskopi-

asdjaspovojaosje ajjjfasfas!!!
Jag är helt  SKIT nervös.

Ni vet ju att jag hade det där med magen.
Men nu är det borta.
Så jag ringde och för säga att jag inte kommer på kolonoskopin som är på måndag.
Twii fick jag.
"Fastän symptomerna försvinner så kan där ändå finnas något som är på tok så hit med dig bara."

YHYYY jag vill inte!

Jag skullle nästan förlösa än att fara på den där jädrans kolonoskopin.


En vecka före måste jag minimera fiberintaget.
En dag före alltså på söndag börjar vätskedieten.
Bara vatten, te, kaffe, buljong, läsk är tillåtet.
Sen på kvällen börjar magtömmningen.
Nästa morgon fortästter samma ända tills tre timmar före undersökningen alltså klockan 12.
Efter det får jag inte sätta något i munnen.
Vet ni hurdant MATVRAK jag är.
Jag äter ALL THE TIME!
Och nu ska jag leva på VÄTSKA?!?!?!

Jaa man fick dricka nå energidrycker som finns att köpa på apoteket men innehöll inte varenda jävla en av dom LAKTOS???

YHYYY!!

Sen får man ju inte amma på 24 h efter det. 
Så ni kan tänka er hudan natt vi har framför oss då tjejen inte får tissa bröst då när hon vill.

Jahap men den ska göras så ska den.
Hjälper inte att gnälla, fast egentligen hjälper det nog lite ändå!!

SUCK!

9 kommentarer:

  1. Lycka till, de går nog bra. Inte är det sååå paha att du nu behöver stressa sådär myky :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. NÅ BRAH :D fast ja stressar nog ändå!..

      Radera
  2. Energidryckena från apoteket smakar BLÄÄ! varnar dej..

    SvaraRadera
    Svar
    1. bra för jag kan inte ändå dricka dom så :D då går ja inte miste något!

      Radera
  3. Och de ännu, kolonoskopi e ingenting, gastron e tusen gånger värre! Så de går nog bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De blir vell gastro tinäst om dom inte hittar nåt på dehär.. HAHA :D men tack iaf!

      Radera
  4. Har själv varit på kolonoskopi, det är inte så farligt sist och slutligen. De går lätt undan, ta ingen stress :) ! Och vad som kommer till maten... lite kniper det nog till.. men om man kommer ihåg o dricka tillräckligt så känner du int av hungern :) eller så va de åt mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. okej bra :) fick du också någon pre medicinering i ådern?

      Radera
    2. Jo de gav dom o de kan ja rekommendera. Ju mer tillintallin man e så destu lättare för en själv :p .

      Radera