lördag 16 november 2013

-Gourmet club-

Tänkte berätta om Gourmet clubben mina föräldrar startat för ett par år sedan.
Gourmet clubben som namnet säger handlar om fin MAT.
Varannan månad  samlas 5 par och äter lyx mat som någon av de fem paren kockat.
Idag är det t.ex. min morbro och mosters tur att ordna clubben.
De har gjort en hel meny med x antal rätter som de sedan bjuder åt de 4 andra paren.
Sen igen nästa gång är någon annans tur och så vidare.
Nån budget finns inte men tanken är att man faktist ska sätta tid på att planera ihop en meny som fungerar och att det finns en röd tråd.

Jag tycker detta är en bra idé :) 
Att bara få sitta ner i ett fint dukat bord och bli serverad mat som gjorts med omtanke är inte så illa.
Sen finns det ju förstås en liten stress då det är ens egen tid att stå och kocka.

Alltid ungefär 3 veckor före det är mamma och pappas tur sätter de igång och börjar testa olika rätter.
Då får vi ofta vara provkaniner :)
Det är nog det bästa, hih!

Nä men allvarligt talat så tror jag detta är något jag också skulle vilja göra i framtiden.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar