tisdag 22 oktober 2013

-G som i GALEN-

Jag vet faktist inte om jag borde berätta detta men låt nu gå.
Jag har ett stort intresse för flygplan.
Och som ni kanske redan förstått så reser min far mycket.
Igår var han då påväg hem från Paris och skulle landa i Åbo ca 00.50 på natten.
Inget konstigt med det.
Ja, men till mitt intresse hör att följa honom med flera olika appar då han flyger runtomkring i världen.
Ni vet såna där som visar "eller borde visa" ganska exakt var, hur högt, med vilken fart m.m flygplanet flyger.
Där satt jag sen igår och följde honom ända till Arlanda.
Sen var klockan redan så mycket att jag måsta stänga ögonen.
Jag ba honom ändå skicka åt mig då han landat i Åbo så ja kunde se sen på natten då jag ammar att allt gått bra.
Mhm, sån e jag!
Nå jag vaknar klockan 02.00 och ser på klockan och märker att där inte finns nåt meddelande. 
Första tanken var vell att han glömt, så jag började lungt söka fram Åbo flygfälltets sida för att kolla att det faktist landat.
Efter en god tid hittade jag bara information om att flyget startat men inte att det landat.
Med pulsen på 300 kolla jag ännu ett annat ställe och där sto sedan att det bara varit i luften 1 minut.
PANIK!!
Jaa han hade ju TROLIGTVIS kommit hem, men jag kunde inte somna om utan att veta, så klockan halv tre på natten hoppar jag i bilen med pyamasen på.
Fönstrena isiga så in i hellsike och kallt var det.
Jag körde några meter men fick snart stanna när jag inte såg något.
Att köra 1km (så långt är det mellan oss) tog mig en kvart.
Nåjoo ja kom fram iaf tillslut, smög mig in, och fick två skällande hundar på mig.
Nåjoo men ni kan ju tänka hur mina föräldrar reagera då deras dotter står där klockan 3 på natten och kurkkar om alla är hemma.
JO alla var ju nog hemma.
Nå jag kunde iaf lugna ner mig och åka hem tillbaka :D
Vad lär man sig av detta.
Lita inte på teknologin och apparna.
Ja, jag vet mamma att du sakt att dom kan ha fel men flygfälltets egna sidor har inte förut bråka med mej!!!!!

Så inte mycket sovit förra natten nej. 
Ni kan då tillägga några besök med herr Wc också, och så var det ju blodprovstagning kl 8.

Men jag vet, jag är GALEN.
Men vad kan man åt det att man bryr sig om sina nära och kära?

------

Idag har vi tagit det lugnt.
Jag fick några svar redan idag och dom var okej.
Min diarré fortsätter däremot :(
Man blir rätt orkelös när inte maten hålls inne.
Dessutom har jag inte så stor matlust.
Men hoppeligen är det nåt tillfälligt som far förbi.

Förresten tog vi fram Alices gåvagn.
Hon fick den i dopgåva av Marlene :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar