måndag 7 oktober 2013

-Alice skriver-

Hejsan!

Mamma tyckte det var dags att skriva ett inlägg om hurdan jag är så här kommer det :)

Jag sätter upp mina vackra blåa ögon mellan 8 och 9 på morgonen.
Jag tittar runt och kollar var jag är och konstaterar lättat att jag ligger breve mamma.
Pappa har oftast åkt iväg nånstans redan då, mamma brukar säga att pappa farit till skolan.
Hon säger även att jag skall till skolan en vacker dag, men inte ännu.
Mamma brukar sova då jag vaknar, så jag brukar ligga för mig själv och fundera en stund.
Det är egentligen rätt tråkigt så jag brukar ganska snabbt börja pilla mamma i näsan.
Har ni nångång testat dra nån i håret? Gör det, reaktionen är rolig!
Ja då vaknar hon iaf..
Mamma pussar på mig och sen tar hon upp telefonen för att kolla på klockan.
Sen ligger vi där en stund, bara jag och mamma.
Tur så har mamma en dålig blåsa så ganska snabbt slipper jag upp från sängen.
Hon lägger mig framför wc:n där jag får kolla då hon kisar.
Snabbt hittar jag något mycket inressantare och kryper efter det.
Ja så ni ordet?
JAG K_R_Y_P_E_R!!
Slå det ni!
Igår kröp jag fast Lasse och rev i hans öra, och det tyckte han inte att var kul så han flög på mig. 
Lite indianmärke fick jag i ansikte, så nu e ja cool!

Mamma lagar gröt åt mig och jag äter den med långa tänder.
Mamma har någo konstiga ljud för sig som borde göra att jag äter gröten bättre men tyvärr mamma du låter bara fånig!
Hääär kommmer ett flygplan åt Alice..... Här komer bilen brum brum brum.....

Efter det får jag rena kläder på mig. 
Processen e fortfarande den samma.
Mamma väljer och väljer mellan klädrena och jag blir otålig.
Nå aja, efter det leker jag på golvet och då jag tröttnar far jag ut och sova på balkongen i vagnen.
Hur länge jag sover beror på min vilja.
Igår var det 2 timmar, idag en halv timme.
Jaa vem vet..
Mamma är iaf myyycket gladare då jag sovit längre, hon säger alltid att; Nu har du soovit såå länge så mamma har fått sååååå mycket gjort!

Sen då jag vaknat leker vi lite igen tills det blir mat.
Till mat får jag oftast något kött och potatis.
Mmmm.
Mamma säger att jag äter duktigt, men att jag förbrukar bort allt mesamma när jag har sån meno på?
Va menar hon me de?

Iaf, så löper dagen på. Vi leker lite, jag tissar lite på mammas bröst, vi åker nånstans med bilen, eller nåt i den stilen.
Sen kommer ofta pappa hem och då är det oftast han som är och leker med mig.
Mamma lagar mat eller städar eller bloggar.
Sen blir det middag.
Mammas och pappas mat ser alltid mycket godare ut än min, men mamma säger att jag ännu inte får äta vuxen mat.
När är man vuxen?
Det ser så tråkigt ut att va vuxen.
Jag får va omkring på golvet och leka och dra fram en massa leksaker.
Är man vuxen så måste man städa undan allt och laga mat.
Twiiiii va tråkigt!

Jaja sen är det dag för lite vila igen eftersom jag annors är grinig hela kvällen.
På kvällarna föredrar jag dessutom mamma mer än pappa.
Mamma säger att jag blivit såå MAMMIG.
Vadåå?
Mamma doftar gott, mamma doftar mjölk, och jag känner mig trygg.
Pappa doftar något som han kallar rakvatten..

Ibland far vi till mommo och moffa. Där får vi alltid mat och så leker mommo och moffa med mig.
Moffa har en egen sång som han sjunger åt mig, det är skoj!
Mommo däremog brukar faxa som en höna, vilket jag tycker är kul.
Sen brukar mommo visa sina blommor åt mig!
Det tycker jag är KUL!
Mommo säger att jag skall bli en orto? någo hett de iaf...
Minns inte!

Jaja, sen är det kväll, grötdags och flygande till sängen.
Här PROTESTERAR jag och STORT!
Jag skall inte och sova, och det är med stora tårar jag till sist sluter mina ögon. 
Klockan då vara faktist 23 redan.
På natten vaknar jag flera gånger och vill till mammas bröst.
Att få sova med tissen i mun är det bäst jag vet.
Ni borde testa på det med ;)

Sådär överlag då:
Joo jag var just till rådgivningen och där fick jag igen höra huur kort jag är.
Nu har jag bara växt 0.8 cm på en månad.
Längden var alltså nu 63.7 cm och vikten 6735g.
Nästa gång blir det TYKS om inte kurvan slutat ramla neråt.
Efter TYKS var vi till skårgårdsdoktorn och barnlekaren föreslog där att hon skulle ta kontakt redan nu med en spciellist på TYKS och sedan ringa oss imorgon.
Jättebra!
Mamma börjar bli så trött på det där att dom gnäller på min längd.
Mamma säger att det inte är så konstit att jag är kort eftersom alla i pappas släkt är korta.
Men mamma vill ändå utseluta att inget annat är fel.
Annors tyckte dom på rådis att jag är SÅ fin och tidigt utvecklad.
De sa att man oftast börjar krypa först vid 8 månader, så jag är 2 månader tidigare än de flesta andra!
Wohooo blomkrukorna och Lasse, här kommer JAAAG!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar