söndag 13 november 2011

Vilken dag!

Oh herregud jag är slut! Vakna på moron med nästan noll röst och fundera redan att borde jag ringa till jobb och säga att jag inte kan komma, men med lite kaffe i halsen så funka den någorlunda igen. Smällde ihop en makaronilåda medan Niko ännu sov och kände mej duktig. Klockan 11 for Niko ut med hundarna och jag skulle bara städa det sista före jag skulle starta mot jobb. Råkade då hitta en enooorm kisi pöl som jag började torka upp. Fick dock hjärta upp i halsgropen då jag märkte att urinet var mycket rött. Vår förra hund Wiljo dog bara en dag senare då vi märkt att han kisade blod så mina alarmklockor börja ju ringa upp till tusen. Jag ringer till jobb och meddelar att jag blir sen för att jag måste med hunden till veterinären (mamma och pappa är ju i Gdansk). Som tur var så var det bara en urinvägsinfektion och vi var hemma igen med en massa piller klockan halv 3. Efter det fick jag rusa iväg till jobb. Inte den lättaste dagen där heller kan man lugnt säga men nu är jag i varje fall hemma. Lite strykning och bykning och sen tänker jag sätta ögonen fast! Imoron blir det ny praktikplats vilket jag ser fram emot en massa! Ha de bra!
Lasse söker efter godis på skrivbordet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar