torsdag 24 november 2011

I need a doctor

Om jag inte själv tänker bli läkare så borde jag iaf gifta mig med en. Då skulle man alltid kunna fråga direkt då man får någo problem... Ja ja jag återgår till det här snart!

Igår var jag på en avdelning på praktik, helt skoj var det men saknade nog polikliniken. Fick göra en massa som t.ex. sätta dropp, sätta medicin genom dropp, ha att göra med trakeostomi, med mera. Skoj.. Skoj slutade dock inom Tyks fyratusen väggar. När jag kom hem hade Woltti kisa på golve, och där var blod igen. Så kvällen gick till det att jag ringde djurläkaren. Nå nu skall han imoron på ultra. Kisi prov försökte vi ta (se på bilden), det är ju inte det lättaste att ta på en hund som skall lyfta på benet varje gång den kisar.

Idag då.... Joo dagen börja klockan 8 på Tyks med att jag märkte röda fläckar på min kropp.. Tur är jag i ett sjukhus med massa läkare, så efter att jag konsulterar av 4 spec. läkare så kom de fram till att det är en allergisk reaktion av antibiotikan som jag slutade äta igår. SKOJ... Ni sku see mina been, och det värsta är att det KLIAR.. Ända jag är rädd för är att det skall fara till luftvägarna och täppa till där. Har fått en MEGA stor blås liknande sak vid stället man böjer på foten då man går, så nu kan jag knappt gå alls.. Sjutton också!! Dessutom håller det på att sprida sig till ansiktet.. Suck.. Nu tänker jag bara ligga på sängen resten av kvällen och titta på Glee!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar