onsdag 9 november 2011

vissa dagar är sämre än andra

Godmorgon!!

Tänker inte säga så mycker mer om gårdagen än att jag valde att byta praktikplats, varav en av orsakerna är det att jag ansåg att jag inte skulle ha lärt mig så mycket som jag kanske borde lära mig på 6 veckor. Så nu hoppas jag bara på en ny plats så fort som möjligt! En annan sak som hände igår var att jag stack mig på en nål, vilket innebär att jag imoron skall på blodprov för att testa B-hepatit och HIV. Fastän riskerna att jag fått något är super minimala så måste man ändå testas, tyvärr.. Dessutom tar det ju en tid före man får svaren...
Senare på kvällen var jag och masserades, och där konstatera hon att min rygg är en seg klimp där de flesta musklerna är i kramp.. super.. Fick nå ultrvågor på ryggen som borde göra så att cellerna börjar röra på sig?? Sen som hemråd skulle jag ligga dagligen iaf 30 min på spikmatta, najs.. =)

Idag är det en ny dag!! Vakna 10 och har nu tagit det lugnt. Skall snart traska ut med hundarna och sen till posten för att söka "möblerna" som kommit till lägenheten.. OBS! om ja orkar bära dom..
Ni får bilder på både outift o saker senare.. Så ha nu en trevlig dag!

3 kommentarer:

  1. Brukar nog vara ganska svårt att efter 1 dag förutse vad man kommer att lära sig på sin praktik, finns inte så mycket dom kan ha en att göra direkt.
    Och ska man int igentligen vänta typ 2-3 månader innan man kan ta HIV test för att vara säker på om man fått infektionen eller int?

    SvaraRadera
  2. Nee det är sant.. Men om det inte finns patienter tillräckligt och personalen själv sitter o rullar tummar så kan man ju tänka ut att man inte lär sig så mycket. Dessutom var det som sakt inte ända orsaken men jag tänker inte gå in närmare på ämnet. Frågade av läkaren när jag skall göra testet och hon tyckte så snabbt som möjligt, men jo jag har också hört de där med 3 månader..

    SvaraRadera
  3. Då när jag stack mej så måsta jag ta blodprov tre ggr, en genast, sen efter 3 månader och igen efter 6 månader, d e väl nog just för att HIV inte syns direkt, men chansen är ju ändå väldigt liten att man smittas av någo. Lycka till med praktiken i mårn :)!

    SvaraRadera