tisdag 31 mars 2015

- Nu är det ÄNTLIGEN officellt -

Nu är det ÄNTLIGEN officiellt!
Vi har IDAG skrivit under köpebrevet till vår allra första lägenhet, nämligen en RADHUSLÄGENHET!
Behöver jag ens förklara hur GLAD jag är!

Äntligen får Alice ett eget rum och vi får mera utrymme.
DET KÄNNS SÅ BRA!

Men låt oss ta det från början!

Det hela började med att jag gick in på etuovi, som så många gånger förr.
Jag skulle ju bara titta för jag vi hade bestämt att vi först köper efter bröllopet.
Men så SÅG jag den och det var liksom kärlek vid första ögonkastet!

Vi bestämde att vi far och se då det är visning, bara för att kolla om den är tillräckligt stor så att man vet i framtiden att den storlekens lägenhet räcker.
Ja vi skulle ju bara "se".

och så föll vi ju förstås PLADASK!

Så vad gjorde vi.
Jo vi kollade läget med banken, och efter att 4 olika bankar gav grönt ljus så gav vi ett bud!

Det ena ledde till det andra och till sist fick vi den!

JIPPII!!!

Och idag skrev vi då äntligen under papprena.

Nu är det bara att tålmodigt (SOM OM DET FINNS SÅNT) vänta i två månader före vi får flytta!

Men oj vad glad jag är!

visst känns det skrämmande att ta lån och vi fundera och räkna väldigt noga efter om det överhuvudtaget var möjligt..
Men faktum är att vi behöver större och det känns väldigt dumt att betala "åt någon annan" när man kan betala nästan samma summa "åt sig själv"!

Så sådant :)

Bilder får ni se först då vi flyttat in eftersom jag inte har några nu.

Men så mycket kan jag säta att den är i Pargas och är 97 kvadrat och nyrenoverad :)
*HAPPY*



6 kommentarer:

  1. Jeee, grattis till det! Alltid jätteskoj med ett nytt hem! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. TUSEN TACK :D:D jjoo och ett EGET hem!!

      Radera
    2. Så allt är klart nu 😊 va roligt, grattis. Du får berätta mera detaljer när vi ses!

      Radera
    3. JA nu är det klart :) äntligen! Tack så mycket!

      Radera
  2. Grattis till den nya lägenheten, va roligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!! :) tycker också de känns super!

      Radera