torsdag 26 februari 2015

- När en i familjen mår dåligt, och du vet inte vad du skall göra -

Vår lilla pupu mår inte så bra..
Lilla Lasse som alltid varit rumsren gör numera sina bestyr överallt och vi måste därmed tvätta hans rumppa varje dag :(
Den luktar fruktansvärt illa och han har väldigt lite hår kvar på grund av allt tvätt.

Först var jag sur på honom då han kisa på mattan men efter en tid förstod jag att han int gör de med flit.
Han fyller 6 år på sommaren och jag vet att det är rätt hög ålder för kaniner.

Men vad gör man?
Han är fortfarande lika sprallig.
Springer efter oss och tigger mat.
Idag då jag duschade hoppa han plötsligt in i wc:n och stod där tills jag var färdig.

Maten smakar bättre än förut men ändå går han ner i vikt.

Det gör så fruktansvärt ont att se på.

Trots att han "bara" är en kanin är han ändå så mycket mer.
Han är alltid lös då vi är hemma och kommer ofta till en och vill bli krafsad.
Ni kan jämföra honom med lite "enkel" hund.
Klappar man honom tackar han alltid en med en "puss" (slickning).
Lägger du dig ner på golvet så kommer han springande till dig.

Idag var jag till läkaren med honom.
Hon tog urinprov och gav en antibiotikakur.
Vi bestämde att vi prövar och ser hur kuren påverkar och om det inte blir bättre så tar vi lite blodprov.
Så mycket mer finns det inte man kan göra :(

 Så länge jag vet att han inte lider är jag inte färdig att ge upp!








1 kommentar:

  1. Usch, hemskt då ens husdjur har något problem/är sjuk.. De blir ju verkligen som familjemedlemmar, speciellt om man haft dem i flera år.. :/

    SvaraRadera