lördag 21 februari 2015

- HÖNA eller maletkött -

Den RÄTTA perfekta tortillan!
Vad innehåller den?
Tortilla är ju så sjukt gott men kan göras på många olika sätt, eller ingredienserna kan variera rätt mycket!

Men största dilemmat är ofta KÖTTET, och jag är bestämt av den åsikten att det skall vara HÖNA! (eller heter de kanske kyckling)
Inget maletkött.

Jag kommer ihåg när jag blev tillsammans med Niko hur han var van med maletkött och jag kunde inte förstå det.
Han blev snabbt van med vår HÖNA och nu tror jag inte han skulle byta tillbaka :)

Annat som tortillan BÖR innehålla är Gucamole.
Där köper vi färdig kryddpåse och bladnar den sedan med två avocadon!

Kryddpåsen till hönan skall heta Fajita spice mix!

Förutom dessa sätter vi ännu gurka, tomat, sallad och salsa.
Om vi råkar ha så kan vi även sätta fetaost och majs.

Men vad har ni för åsikt om tortillan?
Vad skall den innehålla och vilket kött väljer ni?
HÖNA eller MALETKÖTT?






8 kommentarer:

  1. Har aldrig testat den där Guacamole Dip Mix, det ska jag göra! Jag tycker att det är gott att variera. Om vi är ett stort gäng brukar vi ha både höna och malet kött.

    SvaraRadera
    Svar
    1. gör det :D den är supergod :P men vanesak säkert där också :)

      Radera
  2. Wow, du måste begränsa ditt användande av caps lock, blir väldigt stökigt att läsa då så många ord är skrivna med endera fet stil eller stora bokstäver...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. That IS how I ROLL babe ;)

      Radera
  3. Jag varierar gärna med malet kött ibland, kyckling ibland :) Eller egentligen brukar jag väl köra malet kött då jag lagar vanliga tortillas, medan jag föredrar kyckling om jag gör någon annan sorts tortilla-rätt (fajitas, enchiladas etc) - väldigt förvirrande förresten med alla dessa olika tortilla-rullar med olika namn, har inte alltid riktigt koll på vad som skiljer dessa rätter från varandra.. :P Hur som helst, i vanliga tortillas vill jag ha malet kött, sallad/tomat/gurka, rå lök, grynost, riven ost och nån sorts sås till.. :)

    Gjorde förresten en riktigt god fajitas/enchiladas-grej (på kyckling) häromdagen, dyker nog upp recept på bloggen snart ifall du är intresserad! :)

    SvaraRadera
  4. Vi har alltid maletkött, blandar spicemix oftast hot, samt salsa, gräddfil med dipp, sallad, gurka, tomat, paprika,ananas, majs + auras majonäser enligt smak. blir alltid för mycket fyllning, alltid! borde nog variera någongång o köra med kyckling o guacamole...

    SvaraRadera
  5. Quornfärs! Vegetariskt, alltså :)

    SvaraRadera