fredag 13 februari 2015

- fifty shades of GREY -


Så har jag sett filmen som ALLA talar om.
Antingen talar man om den för att man HATAR allt som har med fifty shades of Grey att göra eller så är det helt tvärtemot.

Jag har läst böckrena ett antal gånger om tycker nog dom är bra.
Visst det blir lite väl mycket sex men det går :P
Överlag så tycker jag om att allting beskrivs så noggrant, och nu menar jag inte sex senerna utan ALLTING.
Vad dom tänker och hurdana miner, kläder dom har och så vidare.

Det var därför jag blev lite besviken då jag såg vem som kommer att spela Christian.
Jag hade på basen av detaljerna lagt upp en helt annan bild av hur han ser ut, och den motsvarade inte riktiti Jamie Dornan.




Men sen igen efter att ha sett filmen så förstår jag även att väldigt många tackat nej.
För visst måst skådisarna visa en hel del.
Något som jag ALDRIG skulle gå med på.

Läste att vissa tyckte att filmen var bättre än boken men det kan jag nog inte hålla med om.
Boken tyckte jag var mjukare.. eller så var det bara det att min engelska inte är så bra... jag förstod helt enkelt inte alla.. termer?.. :D
För här tycker jag det blev lite för RÅTT på vissa ställen.
Det gjorde nästan ont att titta.

Överlag så anser jag den är värd att se på och jag kommer nog att se alla som kommer ut.
Men nu tänker jag inte säga mera :)

Är det nån annan som sett den?
Eller vad anser ni om böckrena?

Too much or not?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar