torsdag 29 januari 2015

- my heart is beating too fast -

Nääe nu går det inte bra.
Då jag vaknade inatt märkte jag att Alice var jätte varm.
Tog tempen och konstaterade att hon hade feber.
Blev ju förstås jätte orolig då hon inte brukar ha feber.
Gav febernedsättande åt henne och det gjorde att febern inte steg men den gick nog inte mycket ner heller.

På morgon var jag tvungen att åka till praktiken och Niko fick bli hemma med Alice.
Hade läkartid åt henne till 12.20 och dit ville jag me.
På Mehiläinen hade hennes temp stigit och var nu kring 40 grader taget från armhålan.
Den skulle säkert varit ännu högre om jag mätt den från rumppan.
 
Läkaren ordinerade massa lab prov och olika svalgprov.
Vi väntade på att få veta infektionsvärde före vi åkte hem.
 
Infektionsvärdet var under 8 så hon tyckte vi kunde åka hem.
Resten av resultaten skulle hon ringa och berätta.

Jag var tvungen att åka tillbaka till praktiken och lämnade av Niko och Alice hemma.
Läkaren ringde sedan vid 16 och meddelade att alla svalgprov var negativa, och inga tecken på influensa heller.
Bara att följa med och ge massor av värkmedicin.
Vi bestämde att hon ringer imorgon och kolla om Alice fått nå ny symptomer, om inte så borde hon på nya prov på lördag senast.

Så vi bara väntar och ser :(

och hoppas att det blir bättre snart!
Vi har massor planerat till veckoslutet och skulle inte alls hinna va sjuka, fast sen igen, när hinner man nu va sjuk?


2 kommentarer:

  1. Har hon haft tredagars feber?
    Det hade vår lillis för några veckor sen, han brukar inte heller ha feber så man trodde ju världen skulle hå i kras men tre dagar med över 40 grader så var de som bortblåst sen.
    Hoppas hon börjar må bättre snart!

    /Erica

    SvaraRadera