torsdag 22 januari 2015

- efternamn dilemmat fortsätter -

Tänkte lite fortsätta på gårdagens ämne!
EFTERNAMNET
Tack för alla kommentarer först och främst :)

Vi fundera nog på att kombinera efternamnen till något som sku passa men jag tycker inte det riktigt finns nåt bra alternativ.
och till näst kan man vell kina om vems efternamn som är mera betonat..
liksom  
Fagersson
Jakobsström

så jag tror vi skippar det.

Sen fanns det ju den idén att vi båda forsätter ha samma som vi har nu..
MEN!
Det tycker jag inte om på grund av att det då inte känns som om man vore gift och tillhöra samma familj.
Jag tycker inte heller om det att barnen har Nikos efternamn ( JAA jag hoppas ju på fler i framtiden) och jag ensam heter Fagerström.

Sen går det ju inte att ha dubbel efternamn åt barnen.
Av den orsaken att de också skall också ha chansen att kunna välja dubbel efternamn då de gifter sig, därför kan de alltså inte heta Fagerström-Jakobsson eller Jakobsson-Fagerström!

OCH!

Nu kommer ni tycka jag är petig..
men jag tycker inte det är rätt att JAG skulle måsta gå omkring med dubbel efternamn medan Niko skulle ha enkelt!

Tycker heller inte att det AUTOMATISK skall vara så att JAG skall ta Nikos efternamn.

Det är bara en princip sak som jag har. 
Samma gällande de andra åsikterna :)

Skulle jag nu tycka att Nikos efternamn skulle passa jättebra ihop med mitt namn skulle det inte vara ett problem.
Och nu är det ju inte heller så att det skulle vara nåt fel på Jakobsson utan mera det att jag inte känner att det passar efter mitt namn.
Det skulle inte kännas bra helt enkelt :)
 
Men vi får fundera vidare :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar