onsdag 29 oktober 2014

- 2 stycken bröstimplanter tack -

-Vad får det lov att vara?
- Bröstimplant, fettsugning, kindimplant och botox tack!
-Ska bli!
 




 



Skönhetsoperationer?  

Tummen upp eller tummen ner?


På bildrena ovan ser ni Taylor Hunter & Renee Zellweger.

Taylor ser man ju hur klar som helst att ha varit under kniven men vad har Renee gjort?
Man känner knappt igen kvinnorna som de ser ut nu. 

Jag har en "regel", eller egentligen två då jag tycker det är "okej" att göra plastikoperationer.

1. Du har jätte små bröst och du lider otroligt mycket över det. Det påverkar ditt själförtroende negativ och på din kvinnlighet. 
2. Du har varit med om t.ex. cancer och mist bröstet/brösten och vill operera in nya.
Eller du har varit med om någon olycka eller någon annan sjukdom och genomgår en plastikoperation för att få "något att se normalare ut". EDIT ! Eller har för stora bröst så att det påverkar ditt dagliga liv.

Den första punkten gällande bröstförstoring anser jag att enbart skall göras om du gör det FÖR dej själv. Inte för att mielyttää nån gubbe.

Oj oj nu ser jag riktigt hur ni börjar knäpra in kommentarer eftersom ni är av annan åsikt. hihi =)

Men detta är bara mina åsikter!

Om jag själv skulle göra nån plastikoperation så skulle det definitvt vara bröstFÖRMINSKNING.

Jag skulle vilja att alla som vill förstora sina bröst med väldigt stora implanter borde testa att i en veckas tid gå med tunga stenar i bh:na.
Jag kan säga att ryggen inte mår så bra och hållningen lider massor!

Dessutom är det svårt att hitta snygga bh:n som bröstena inte slipper att ploppa ut ur.

Yep, inte alltid en dans på rosor  med stora bröst..

Ou boy!!

MEN nu får ni argumentera mot om ni vill :D eller säga om ni är av samma åsikt =)

Let´s here it!

4 kommentarer:

  1. Intressanta funderingar!
    Gjorde själv en bröstförminsking för en månad sedan, dock tänkte jag knappt på det som en plastikoperation. Det var mer en medicinsk grej, gick från (som mest) kupa I till en C-D, så man kan ju tänka sig mina ryggproblem.
    Nu efteråt, (trots att jag knappt får träna, bära allt för tungt, eller överlag anstränga mig än) känns livet sååå mycket lättare.
    Jag tycker att alla borde få bestämma över sin egen kropp. Om man verkligen inte mår bra över någonting och det försämrar ens livskvalité känns operation som ett fint alternativ. Men om man "bara" vill se bättre ut, och gör det för ytliga skäl.. ja...
    Men, vem är jag att döma, alla som är myndiga får ta hand om sig själv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hemskt mycket för ditt inlägg!! Fick mig att fundera på en mer :)

      Radera
  2. Jag håller helt med dig i de två punkterna!

    Sen förstår jag bara inte varför vackra kvinnor går och korrigerar ansikte eller kropp... för NÄSTAN alltid blir det bara "fulare" anser jag.. eller ser inte mänskligt ut. Om det handlar om att de har överflödigt med pengar och inte vet va de ska göra av dem så kunde de läggas till välgörenhet åtminstone.
    I och för sig förstår jag också att kända kvinnor (och män) måste ha en otrolig press på sitt utseende och antagligen är det media och omvärlden som styr dem in på skönhetsopererings-vägen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. japp det tycker jag me.. sällan blir det bättre tyvärr :/ Man tycker de också sku se de :D

      Radera