måndag 29 juli 2013

Svartvimbörssaft och exploderande mjöd

Jösses har inte skrivit något på hela veckoslutet!
I am so sorry.
Här är jag igen dock.
Veckoslutet tillbringades på stugan.
Mycket sol, mat och bastande.
Simma kunde vi inte för att algerna invaderat vattnet.
Så sorligt att vattnet är i så dåligt skick!

Skriver snabbt nu så tyvärr blir detta ett bildlöst inlägg.
Imorgon kommer det bilder på en ny fin frilla förhoppningsvis.
Jag och Heidi skall samtidigt och fixa en ny look.
Har faktist ingen aning vad jag skall hitta på men inget radikalt ska det vell bli.
Håller på att växa håret långt inför kommande framtida bröllop.
Haha där fick jag er nyfikna va ;)

Idag har vi tagit det rätt så lugnt.
Till Citymarket med Cassandra på dagen och nu på kvällen har vi varit hos mina föräldrar.
Jag for dit med Alice före de kom från jobb och fixa lite i ordning.
Hann med både strykning och damsugning före de klamppa in genom dörren.
Den egentliga orsaken varför jag var där var för att vi skulle laga saft med mamma.
Plockade våra vinbärsbuskar tomma igår, men tyvärr fanns där inte så mycket.
Tjaa mamma for iaf ner till källarn och sökte lite flaskor upp och hittade tillika en gammal mjödflaska.
smarta som vi va öppna vi den i köket istället för ute.
Köket som var fint och rent var snart FULLT med mjöd. Flaskan rent ut sakt explodera upp och mjöd fanns snart i taket, på gardinerna, på golvet, i hundarnas matkoppar..
JA ÖVERALLT!!

Nåja två flaskor svartvimbärssaft fick vi iaf så nu har vi saft till en liten tid framåt.
Oj oj gotta love egengjord saft.
Synd bara att vi inte fick mera bär i år.

Men nu ska jag fortsätta halvsse på Kingkong...
Uss ingen film för mej :

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar