måndag 8 juli 2013

Ouh shit!

Hello!

Hur står det till?
Här har kvällsgriniheten just startat, men annors är det bra.

Vi har haft en händelserik dag idag!
Först var vi med Mia till Skanssi.
Polarn och Pyret hade massor av kläder på REA ännu och jag blev galen där inne.
För mycket fint men för lite pengar..
Passade iaf på och köpte en rock åt Alice till hösten..
... och lite annat med..
Nja, si själva vetja där nere på bildena..

Jaja, vi kom hem där kring 14 tiden.
Läste nyheterna i bilen om att man bör minska vattenförbrukningen med ytterligare 50%..
Skulle det alltså ta slut helt nu om man inte minskade tillräckligt?
Jaa ja ringde och fråga damen, tanten vad hon nu sen hette att hur låg det till egentligen.
Slut skulle det vell inte ta ifall folk använder måttligt sa hon.
Så enligt henne skulle man inte börja fylla massa bunkar med vatten, för då var risken större att vi blir utan vatten om alla börjar hamstra.
Så vi får hoppas att vattnet räcker så vi får frökens rumppa  tvättad och tuttflaskorna kokade..

Ja nå en halv timme senare ringer telefonen.
Jag kände inte igen numret så jag antog det skulle vara nån tidningsförsäljare, så jag svarade vell en aning oartigt.
Aja,  gubben i andra ändan var hur trevlig som helst och sa att jag inte skall bli skrämd men dom ringer från MTV3:ans nyheter.
Skulle  jag ha lust att kommentera vattensituationen med en eller två kommentarer?!?!

Javisst!!
Dom meddela att dom e här om en halv timme och jag fick PANIK!!
Hushållet var sååå råddigt!!
Ringde mamma och meddela att nu är det panik att kan hon komma och kolla på Alice en stund medan jag snabbstädar.
Tack och lov slapp hon och  komma direkt,.
Vi snabbstädade och en halvtimme senare plinga det på dörren.
Där stod två män!
Trevliga var dom också!
Vi filmade lite då jag kokade vatten och så..
Sen skulle jag svara på några frågor..
Tammetusan också!! Tungan får ju nå fel när man skall prata framför en kamera och får såna där spontana frågor!!
Nåå nåt fick jag vell ut ur mig, men är det värt att visa på TV så ser vi om en timme.
De frågade även mamma några frågor men hennes tunga hölldes på plats så jag antar hennes svar iaf kommer =)

Jag får vell skämmas igen en gång :D

Nåja, nu och mata lillfröken!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar