tisdag 9 juli 2013

Något gott förde gårdagens nyheter med sig!!

Hej!!

Såg ni oss i TV . Ifall ni vill kolla på oss så ser ni det genom att klicka HÄR!
Kanske det inte var så perfekt men ni kan aldrig gissa vad som hände på kvällen/natten vid tolv tiden!!
Jag måste ta det från början!

Ni kanske minns att dom försökte sätta igång mig och att dom misslyckades.
Jag blev övernatten på sjukhus.
På morgonen kom det en annan väntande mamma till mitt rum och vi började disskutera. Åt henne hade barnvattnet gått så hon måsta in på avdelningen.
Vi disskutera det ena och det andra tills det var dags för mig att åka ner till förlossningssalen för ett nytt försök..
Men det blev ju aldrig nåt nytt försök.
Två dagar senare satte det ju igång spontant.
På förlossnings avdelningen eller vad man nu skall kalla det gick jag mycket i gången för att snabba förlossningen.
Höll just på att gå in i mitt rum (nummer fem) då rum nummer fyras dörr öppnade, och där var samma väntande mamma som för två dagarn sen.
Vi bytte några ord mellan våra sammandragningar och fortsatte sedan vidare in till varsitt rum..
På kvällen nästa dag när jag förlöst färdigt tog jag mig till wc. 
Och vem ser jag inte där i den mörka gången!!
Jo där sto hon igen :D
Vi bytte några ord om hur förlossningen gått.
Om jag minns rätt så hade vi förlöst med en halv timmes mellanrum!
Dagarna som följde pratade vi med varandra och då det var dags för dom att åka hem så presentera vi oss och sa att vi söker upp varann på facebook.
Direkt då de åkt satte jag igång och sökte, men hittade inget.
Det harmade jättemycket!
Jag väntade på att hon skulle hitta mig men dagarna gick och jag fick ingen vänförfrågan!
Förrän IGÅR!
Hon hade sett mig på TV och sett att jag inte alls heter Söderström utan Fagerström!
Gissa om jag blev GLAD :)
Nu har vi bestämt träff till nästa vecka!
skoj!!
Är så glad att jag trättat nya kompisar under graviditeten och nu efteråt!

Aja men till annat!
Alice fick mera vaccin idag.
Så få se hur de kommande dagarna kommer att vara.
Lite stegring hade hon redan så jag gav en suppo åt henne!

Köpte också åtta liter jordgubbar som jag nu satt i fryset!
Nu kan vi njuta hela vintern lång av de goda bären!

Men nu och sova!
Gonatt <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar