måndag 19 mars 2012

Vuxet eller

vardagsrummets färger




Hej!

Första praktikdagen över. Hemsjukvården verkar som en bra praktikplats och jag lyfter verkligen hatten åt det jobb de gör. De möjliggör för många äldre att stanna hemma så länge som möjligt medan de ändå får en så gott som utmärkt vård.

Kom hem vid fyra tiden och grälade en stund med Niko tills vi typ fortsatt med "jag tänker inte säga ett ord mera" leken. Det är konstit hur vuxna människor ( ja jag borde vell va det) inte kan tala normalt utan antingen står jag och gallskriker åt honom och han är tyst eller så skriker vi båda och försöker överrösta den andra. Smart Smart!! Tja men iaf så i något skede orkar jag inte mera utan far snällt och lägger mej breve han och väntar att han sätter handen runt om mej. Ibland flyger den dock bort därifrån för att jag ännu måste visa att jag inte är totalt sams ännu, men sen önskar jag att den kommer tillbaka om en stund. Nån som känner igen sej?

1 kommentar: