tisdag 27 mars 2012

Nålskräck

Heips!

Vilket väder alltså, nu känns det som vår! Var ut och gå med mamma och hundarna en sväng för en stund sedan och nu tänkte jag bara slappa resten av kvällen.

Förresten!! Jag vann en stor rädsla idag =) Jag har i evigheter (som ni vet) haft en jävla nålskräck, eller att bli stucken själv då alltså men idag övervann jag min rädsla. Jag tar de från början. Fick en sjuttons magkramp idag då jag åt och blev förstås i panik och ringde till läkaren. Eftersom mina avföringsprov var negativa(behöver dock inte betyda att jag inte skulle ha ett kräk där) så tänkte hon att jag ännu kan fa och se att lilla levern mår bra. Klockan var då lite före två och jag visste att labben skulle stänga 3. Snabbt fundera jag ut att vill jag få svaret ren idag så måste jag fara NU och ta det utan nån sorts EMLA som måste va i 1 timme före det har hunnit inverka. Jag gjorde en deal med mej själv, jag skulle fara till labben. OM provena gick och tas utan att man behöver vara oäten skulle jag ge min hand åt henne och hon får sticka, skulle man måsta ha fastat före så skulle jag ha tagit dem i morgonbitti MED EMLA.

Ni kan ju gissa hur det gick. Japp det gick och ta leverproven fastän man ätit. Efter att ha ställt några frågor som att NU E DU VELL BRA O STICKA samt att GÖR DET  MYCKET ONT, så satt jag fram min skakande hand. Jag blev påmind om att ANDAS, och tankarna for i huvudet att snart gör det jävla sjukt och jag drar bort handen reflexmässigt.  Nu här i mellan måst ja då alltså berätta att jag hela förmiddagen igår spenderade på labben och STACK andra människor. NO PROBLEMO, hur roligt som helst, men tammetusan då de kommer till mina ådror så!! Nåja tillbaka ti den skakiga handen och nålen som närma sej men åder. Vadå det gjorde ju inte ens sjukt. Ja eller de stack till men inte så att jag skulle måsta sätta emla i fortsättningen. Men vad gör man, är man rädd så är man! NU i bastun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar