söndag 5 april 2015

- då man får oväntat besök på påsken.. som inte är positivt -

Påsken rent ut sakt sket sig riktigt rejält för vår del.
Planerna var många men inga uppfylldes.
Istället fick sängen sällskap av oss båda som låg där och tyckte synda om oss.. (jag och niko)

Vi fick nämligen oväntat besök på natten mellan fredag och lördag.
Magsjuka var namnet på besöket.
Välidgt oväntat och inte det minsta välkommet var det.

Tyvärr hade vi inget att säga, tog bara imot bobban och perkla allt vad vi kunde.

Igår och idag skulle jag ju jobba.
Måsta fara till en timme till jobb igår, envis som jag är.
och egentligen visste jag ju att det var jätte svårt att få nån istället.
Efter många samtal fick jag ändå gå hem och krama sängen igen.


Igår hade vi ju dessutom massa andra planer som att gå påskhäxa med Alice, fara till butiken och handla massa ingredienser och annat som skulle behövas till måndagens kalas, och så vidare.

Nå Alice gick bara påskhäxa till dom närmaste, medan mamma kved hemma. 
Inget handlande blev det eftersom ingen av oss var kabala att tänka på MAT.
Så vi måsta inhibera måndagens kalas vilket suger rejält balle!

Nu vet jag inte när vi skall ha tid eller få hela släkten samlad.
Men år fyller hon och hon SKALL firas!!

Idag mår vi iaf mycket bättre.
Svaga är vi men fick till och med i mig en smörgås.
Är dock väldigt besviken att inte vara kababel att äta allt det goda som "bjuds" på påsken!

*SUCK*





1 kommentar:

  1. Åtminstonet har ni en glad påskhäxa😊 Krya på er, magsjuka e ett av det värsta som finns.

    SvaraRadera