fredag 27 september 2013

-woltti friskare, alices sjukare-

Jag har varit så stressad de senaste dagarna att all min energi farit åt woltti, eller att tänka på honom.
Tycker riktigt synd om Alice som inte fått 100% av min uppmärksamhet.

Morgonen såg inte ljus ut.
Woltti varken åt eller drack så mamma förde han till veterinären för att få dropp.
Tillika skulle de ta blodprov fastän läkarn sa att det kan ta tid före de sjunker.
Jag var HELT säker på att de hade stigit och att vi skulle måsta säga farväl.
MEN!
Under sker ibland.
Värdena hade nästan gått till det normala!
Nu skulle vi bara fortsätta ta det lugnt några dagar med honom och sen ännu på ett kontrollblodprov nästa vecka.
Det kändes som 50kg skulle ha tagits ur min kropp.
Mesamma kände jag hur energin sprutade i kroppen, och ordet nervös sakta men säkert bleknade bort.

Dagen till ära bakade jad en banoffe paj och lagade en rätt smaskig middag med jätteräkor!

Nu skall jag sätta all min energi på lilla Alice som för tillfället är mycket flunssig och inte kan sova!
Hon har blivit en sån liten mamis den där fröken.
BARA mamma duger!
Direkt då Niko tar henne börjar hon gallskrika.
Ja först var det vell smått roligt, men inte nu mer.

Men nu stängs datorn för idag.

Aja den där lådan där nere =)
Fin va?
Har letat efter dom där en tid.
Nu hitta jag en och den var inte nå dyr.
Tillsvidare får den funka som en låda för Alices filtar och leksaker!
PERFEKT!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar