torsdag 26 september 2013

-lilla stackarns kära Woltti-

NERVÖS, det är ordet! 
Och det är inte positivt!

Jag var igår med Woltti till läkaren.
Helt ovetande kom vi dit med den tanken att det nog "bara" är en seg magsjuka.
Inte hade jag haft någon sorts tankar på att det faktist kunde vara SÅ allvarligt som det faktist nu är.

Niko och Alice var med.
Jag var med Woltti på röntgen men där hittades inget.
Klockan närma sig 12 och Niko måsta fa till skolan.
Jag och Alice förde honom medan Woltti blev på blodprov och dropp.
Då vi kom tillbaka kom han imot glatt med kanyl i tassen.
Medan vi väntade på att läkarn skulle komma med resutlaten bytte jag blöja på Alice i väntrummet med ett antal människoögon, två kattögon, några hundögon som tittade nyfiket på. 
Alice hann både dricka mjölk och äta burkmat före läkarn äntligen kom.

Jag hade faktist inte anat något, och när hon sedan började med att resultaten är oroväckande blev jag helt chockad.
Hans njurvärden var mycket höga som tydde på att han antingen fått i sig nåt giftigt, hade en inflamation i njurarna eller drabbats av kronisk njursvikt.
Hon tippade på det förstnämnda eftersom detta börjat så plötsligt.
Men eftersom man inte kan veta med säkerhet kunde hon inte lova att han blir "helt frisk".
Tiden visar helt enkelt.
Efterosm det inte finns någon sorts dialys för djur är dropp det ända som kan sänka på värdet.
Så hela gårdagen låg han inne på dropp.

De är bara SÅÅÅ FEEEL!!
Den snällaste hunden på bara 3 år hamnar ut för nå sånthär...
Och kom inte nån och säga att han BARA är en hund, för åt oss är han SÅ mycke  mer.

Vi sökte hem han vid 9 tiden igår kväll och då va han som tur mycke piggare, men sen igen sa det inte den riktiga situationen eftersom han då fått i sig vätska.
Vi fick som order att hämta han igen på dropp om vi inte fortfarande sku få i han mat, eller om han sku börja spy.
Idag har hans mående varierat.
Vi har fått i han lite mat, men man märker att han fortafande mår SKIT.

De närmaste dagarna kommer att berätta för oss om han klarar det eller inte.
På måndag är det tänkt att han skall på nya blodprov för att se om de sjunkit eller inte.
Problemet är bara det att ifall de inte gjort det finns det inte mycket vi kan göra :(

Så vi mår inte så bra just nu!
Dessutom är vi snuviga och Alice är hes och hostar.

Så vi väntar helt enkelt på gladare lyckligare dagar!

Jag vill också tacka alla fina meddelanden jag fått på både fb, bloggen och telefonen!


Vi sätter tummarna och tårna upp och hoppas på att vi får ha Woltti i många många år ännu <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar