tisdag 24 september 2013

-ett inlägg du inte skall läsa om du inte orkar höra på mitt klagande-

Åh herregud vilka 24 timmar jag har bakom mig...
Igår då Niko slutade skolan vid tre sökte jag och Alice honom.
Därefter for vi Oz baby och sökte hem något jag länge velat ha, en tripp trapp STOKKE stol!
Dyr så in i tusan var den.
Det återstår ännu att se om den faktist är värd priset eller ej.

Jag tror den funkar extremt bra åt barn som sitter lugnt och stilla i sina stolar. 
Men har man en tös som hör till den onormala kategorin kan man ha ett problem.
Man bör då vara noga med att barnet INTE får föttrena på fotstöde, för då kan de ta fart därifrån och börja studsa.
Det gjorde vår lilla akrobat.
Så vi måsta sänka det.
Nä men på allvar så skall man inte lämna barnet i vilken som helst stol utan uppsikt.
Annors verkar den suverän.
Hon sitter mycket rakare i ryggen i STOKKE än i den billiga vi köpte från Ikea.
I Ikea stolen behövde vi även ha massa olika dynor och täcken för att hon skulle hållas rak.
Så jag tror nog jag Alice och stolen kommer bli riktigt goda vänner!
OCH så är där ju 7 års garanti!!!!

Nåja, efter Åbo resan for vi till mina föräldrar och sökte hundarna till oss eftersom både mamma och pappa var på jobb (pappa i Tammerfors, och mamma på kvällstur).
 Den egentliga orsaken var dock för att Woltti är sjuk.
Han har spytta nu i tre dagar och vi har inte riktigt sett nån förbättring i det hela.
Hundana blev iaf glada av att få komma till oss.
Tyvärr varade det roliga inte länge förrän Woltti igen spydde.
Nu vågade jag inte bli och följa med mera utan ringde djurläkaren.
Vi fick tid till lite före åtta.
Niko blev hemma med Alice och Wäinö och jag stack med Woltti till Åbo.
Han fick både antibiotika, medicin mot illamående samt vätska med dropp.
Stackars liten!
Inget skulle han få äta på ett dygn, och om det inte är bättre idag skulle vi vara i kontakt pånytt.

Mamma sökte hem hundarna vid tie på kvällen, och kvar blev vi med en grinig Alice.
Jag kände att halsen kändes värre och antog att även hon håller på att bli sjuk.
Natten var sen ett helt annat kapitel!
Bra och jag typ sovde 1 timme på hela natten.
Alice grät massa, och klockan tre gav jag panadol åt henne.
Själv hade jag en rätande hosta, och halsen sjuk.

Så sånt!

Idag har vi tagit det lugnt..
Vi skippade både familjemotion och en träff vi hade med några mammor.
Woltti sökte jag hit på förmiddagen så att jag bättre skulle ha koll på hans mående.

Men nu kom min kusin på besök så nu ska jag avrunda..
Om nån av er ens orkat läsa hit ända så önskar jag DEJ en trevlig tisdag kväll!







2 kommentarer:

  1. Vi har också funderat på en stokke men den har faktiskt saftigt pris, men den går ju länge :)

    SvaraRadera
  2. Jag orka läsa ;) Hoppas Woltti blir bra! :P

    SvaraRadera