måndag 1 september 2014

- Let´s talk some wedding... again -



Hejsan!

Nu ska vi disskutera bröllop.
Tänkte att jag borde få er med på kartan igen eftersom ni säkert ramlat av.

Nu har vi liksom det mesta fixat!
Eller de stora "sakrena" är nu under kontroll!

Själva festen är ju på Kavalton tila!
 Till deras hemsidor kommer ni genom att klicka HÄR
bilden tagen från Kavaltos sidor

Platsen kostade 800€, och dit hör förstås platsen, bestick, tallrikar m.m och all dekoration inkulderande blommor .

-------------------------------


Själva vigseln är i Pargas kyrka :)
Den bokade vi idag!

------------------------------------

Sen har vi BÄNDET vid namn...
...
HOT GIGOLO BAND!

De spelar 3 timmar för ca 800€.
Nu minns jag faktist inte den exakta summan men ungefär.


-----------------------------

Och så var det fotografen :)
Renè Garmider!

Genom att klicka HÄR kommer ni till hans sida.

Helt FANTASTISKA bilder typen tar!
 Tilltalar mycket min smak i alla fall.
Pris på honom och 800 biler ca 1200€ och då fotar han i 8 timmar.

Om det är något jag vill satsa på så är det bildrena!

Det är ju trots allt det ända minnet du har kvar från bröllopet, okej förutom mannen då ;D

Dessutom så behöver inte nån annan ta på sig fotoansvaret när man har en proffs som sköter allt under hela dan och kvällen.

--------------------------------


Blommorna till min bukett kommer vi att ta från Flowers & Fantasy i Pargas :)

----------------------------

Sist men VERKLIGEN inte minst är min klänning!!

Det var nämligen den jag fynda på fredag.

Efter att allt som allt haft på mig ca 60 olika klänningar, hittade jag den som kändes mest rätt.

Det var ett mycket svårare val än jag trott.
Trodde att jag snabbt skulle hitta "den rätta"..
Tyvärr var inte plångboken helt med på de noterna.

Klänningarna i Finland är mycket dyra.
De flesta klänningarna jag testade var kring 1000€.

Hade faktist nästan gett upp hoppet och beställa en från nätet, när Nikos moster tipsade om reor i vissa klänningsbutiker.

Och det var på den färden jag hittade den.
Butiken Pukukoodi i Åbo hade 50% rabatt på de flesta klänningarna.
Så efter många om och men köpte jag en som kostat ca 800€ för 400€!

Woppaa!!

Lite måste den sys in, men det blir först en månad före bröllopet
Kroppen hinner ju ändra ännu massa.. åt båda hållen ... :)


-------------------

Nästa stora köp blir förstås ringarna..
Ska försöka kolla om det finns nå fina då Julreorna kommer..

Men nu ställer jag bröllopsplaneringen på Paus och fokuserar på skolan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar