söndag 14 september 2014

- Dej älskar jag -



Oj det där barnet <3
 Hur kan vi ha kunnat skapa något så PERFEKT?

 ALLA borde ha en ALICE!
Hon är en tjej med hjärtat fyllt av guld och temperamentet smaksatt med Chili.(hah visst klinga det bra).

Nä men jösses hur hon pratar!
Hon älskar mamma och pappa men inte TANTEN. (tanten i TV).
Det håller hon på med ALL the TIME.
älska mamma, älska pappa, inte älska tanten. NÄ!
Alice älskar mamma!

Henner ordförråd!!
Hon pratar med två-treordiga meningar.
Bussen kom, Alice smutsig, Alice hungrig, Lasse där och så vidare.

Här en dag frågade jag av Niko att om han kunde betala hennes stövlar.
Då utbrister hon; Pappa betala Alice stövar.. TACK TACK PAPPA!
Jag bara; Vad sa du Alice?
Alice: TACK TACK PAPPA!

Och så börja jag lipa.

Ungen är 1 år och 5 månader!

Varje dag blir jag fashinerad över något nytt hon lärt sig eller sagt.
Visst kan hon få mig att riva håret av mig men alla har vi våra dåliga stunder.

 Barn och skola är  inte lätt men att "skaffa" barn under studietiden är utan tvekan det BÄSTA besultet jag gjort i mitt liv!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar