söndag 4 december 2011

Mobbning

 Videon hitta jag på Kenzas blogg!

Ni som inte redan har sett den här ta och se på den...
Hur kan man få nån att må SÅDÄR dåligt. Varför har människor ett behov av att tala skit bakom ryggen, frysa ut andra och spy ut elaka ord. Med människor menar jag även mig själv. Ingen är perfekt och alla gör vi våra misstag men vad för nytta och kickar får man av det att få andra att må dåligt. Ge komplimanger, positiva sådana. Tänk hur det känns när ni själv får ett vänligt ord, en klapp på axeln eller bara en kram. Varför inte oftare lägga tyngden på de positiva sakerna i människorna istället för att kränka med de negativa. Som jag även sakt tidigare så vet alla sina egna negativa "punkter", vi vet vilken del på kroppen vi hatar, vi vet att vi har stora öron som sticker ut, vi vet att vår röst låter konstig, vi vet att vi inte har fina kläder eftersom vi lever på stöd, vi vet.. Så släng hellre en positiv komplimang iställe för en negativ, jag slår vad att du även själv mår bättre av det! OCH gör inte som kompisarna gör, gör det DU tycker är rätt. Mobbar kompisarna så behöver inte du fara med i mobbningen, stå på dej, då kommer du också längre i livet!Puss o kram och sköt om varandra!


5 kommentarer:

  1. Du ha skrivi så fint Paukku, håller med vartenda ord <3 de föll nog några tårar ner för min kind när jag såg på filmklippet, voi stackars pojke :'( <3

    SvaraRadera
  2. håller med allt du skrev just. <3

    SvaraRadera