onsdag 22 juli 2015

- STIG -



Låt mig presentera 
STIG!


STIG är vår nya familjemedlem, en liten kanin på 8 veckor.
Som ni alla vet är jag djurgalen och speciellt kanin galen.

Jag har haft turen att ha två helt härliga sympatiska kaniner och nu hoppas jag att även STIG blir lika personlig och social.
STIG kommer från djurbutiken i Citymarket i Kuppis.
Ringde dit igår före jag for på jobb och de sa att de har några kaniner som kommit nyligen till dem.
Jag frågade när dom stängde och konstaterade att jag hade en halv timme på mig att hinna till ÅBo efter att jag slutade jobba klockan åtta.
Jaja inga problem..
Två minuter före de stängde rusa jag in i butiken med Niko och Alice tågande efter mig.
Jag fick STIG i famnen och så var det kört.
och namnet då...
Det kom från Alice..
Först tänkte jag nog att NEJ det går ju inte..
men sen igen, varför inte?

så nu har vi en liiiten liten STIG hemma hos oss <3
som btw väger 400 gram :)









2 kommentarer:

  1. Sicken sötnos! Vi var tvugna att sätta bort våra nästan 18-åriga katter i början av sommaren och det är så tomt i huset nu. Men vi har bestämt oss för att prova leva husdjursfritt nu en tid.

    SvaraRadera