söndag 9 mars 2014

- Att lägga ut bilder på sitt barn ut på nätet? -


Hipp HURRA!
Äntligen går hon med på att GÅ med skorna sina.
Vi har övat att gå inne nu varje dag och nu godkänner hon dem.

Stackarn tycker säkert det är styvt att ha skor på fötterna.


Som ni säkert märkt har bloggens innehåll ändrat en hel del.
Kameran fångar mest Alice nuförtiden eller sen vår lilla tvåa.

Det spekuleras ju mycket om det är rätt att sätta bilder på sitt barn ut på nätet?
Barnet får ju inte säga sin åsikt?

Såhär tänker jag!
Jag tycker det är okej att sätta bilder sålänge bildrena inte sätts för att skämma ut eller göra barnet till ett skrattobjekt. (kan man säga så :))
Inga nakenbilder där man visar "för mycket" skall heller förekomma.
Javisst jag har ju såna som ni kan se t.ex. här breve, men där syns också bara en bar rygg på henne. 
Försöker fokusera på att sätta ut bilder där hon är glad, men ibland lyckas ju inte det.

Sen tänker ju jag att det kan vara roligt för henne när hon blir äldre att kolla tillbaka på bloggen hur hon sett ut.
Nuförtiden blir det ju väldigt sällan att framkalla bilder eftersom man har SÅ mycket av dom.
Så jag är glad att jag iaf har bilderna nånstans ifall t.ex. datorn skulle gå sönder och alla bilder på både datorn och yttre hårdskivan skulle försvinna.

Sen är ju en annan sak man kan fundera på att vartåt går teknologin.
Jag har väldigt, väldigt svårt att tro att vi mittiallt skulle sluta med instagram, facebook och twitter.
Så jag tror att man även i framtiden håller på och lägger ut bilder på sig själv.
Ingen vet ju hur det kommer att se ut, men detta är bara vad jag tror.

Vad är er åsikt om detta?
Och tycker ni att bloggen gått mot ett sämre håll.
Läsarantalet har ju hållit sig samma eller kanske ökat en aning så de siffrorna ger mig inget svar.

4 kommentarer:

  1. Man blir så glad av att se bilder på tösen så fortsätt så bara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, tack så mycket för din kommentar :D

      Radera
  2. Har samma principer som du med att sätta bilder på barn ut.
    & bilder på er söta tös e alltid + :) överlag bilder på bloggen e roligare :)

    SvaraRadera